خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

بوش: "بندر بن سلطان " مرا به جنگ عراق تشویق کرد

بوش: "بندر بن سلطان " مرا به جنگ عراق تشویق کرد
تاریخ خبر : 1389/08/24

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور سابق آمریکا و مسئول آغاز جنگ علیه عراق و جنایت در این کشور، به افشای نقش سران برخی از دولت‌های عربی از جمله عربستان در آغاز جنگ علیه عراق پرداخت.


به گزارش فارس به نقل از مجله آمریکایی "فارین پالیسی "، "جورج بوش " رئیس‌جمهور سابق آمریکا در راستای تبرئه خود در جنایت‌های صورت‌گرفته در عراق تلاش می‌کند تا نقش برخی دولتهای عربی در این جنگ را فاش کند.
در همین راستا وی چندی پیش اعلام کرد که قاهره، خبر برخورداری رژیم صدام از سلاح‌های بیولوژیک را به واشنگتن گزارش داده است.
بر اساس این گزارش، بوش در اظهاراتی جدید اعلام کرد که شاهزاده "بندر بن سلطان " که سفیر عربستان در آمریکا بود و طی 20 سال مرد شماره یک ریاض در واشنگتن بشمار می‌آمد او را برای آغاز جنگ عراق ترغیب کرده است.
بوش که بندر بن سلطان را دوست صمیمی خود از همان ابتدای تصدی پست ریاست‌جمهوری در آمریکا توصیف می‌کند، می‌گوید: شاهزاده بندر به دفتر من در کاخ سفید آمد و گفت که همپیمانان واشنگتن در خاورمیانه از آمریکا می‌خواهند که تصمیم مشخصی درباره عراق بگیرد.
وی برای توجیه جنایات کاخ سفید طی جنگ عراق، تاکید کرد: در حالی که ملت‌های عرب بشدت با دخالت آمریکا در امور عراق مخالف بودند، اما سران دولت‌های عربی در خفا و بطور پنهانی وی را برای آغاز جنگ عراق تشویق و تایید می‌کردند که عراق دارای سلاح‌های کشتار جمعی است.
از سوی دیگر چندی پیش با افشای اسنادی مربوط به سال 2001 و زمان آغاز ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش،مشخص شد که جنگ عراق مدت‌ها قبل از آغاز آن و در بدو به قدرت رسیدن بوش طراحی شده بود و وجود سلاح‌های غیرمتعارف در عراق صرفا یک بهانه بوده است.
بر اساس این گزارش در حالی که دولت بوش با ادعای همکاری صدام با تروریست‌ها و داشتن سلاح‌های کشتار جمعی در سال 2003 به این کشور حمله کرده است، افشای اسنای مربوط به سال 2001 و زمان آغاز ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، نشان می‌دهد که جنگ عراق مدت‌ها قبل از آغاز آن و در بدو به قدرت رسیدن بوش طراحی شده است.
این اسناد از سوی یکی از نهادهای غیردولتی آمریکا به نام "آرشیوهای امنیت ملی " وابسته به دانشگاه واشنگتن افشا شد. اسناد مذکور مکاتبات بین مقامات بلندپایه دولت جورج بوش در سال 2001 را منعکس می‌کند و نشان می دهد که جنگ عراق از سال 2001 در دستور کار دولت جنگ طلب بوش بوده است.
انتهای پیام

نظرات 2 + ارسال نظر
۱ یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:57 ب.ظ http://learnco.persianblog.ir

سلام آقا فرهاد
وبلاگت عالیه خوشحال می شوم اگر به وبلاگ من هم سر بزنی
به منظور تبادل لینک برای افزایش بازدید
اگر میخواهی میتوانی مرا با نام : مرکز آموزش کامپیوتر ایرانیان
لینک کنی و در صورت تمایل به من اطلاع دهید تا شما را لینک کنم.

محمد شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ http://mht19.blogfa.com

اگر مایل به تبادل لینک با وبلاگ ما هستید ابتدا وبلاگ ما در وبلاگتان لینک کنید سپس با مراجعه به وبلاگ ما اقدام به ثبت لینک وبلاگ خود به صورت اتوماتیک کنید.اگر نتوانستید به ما اطلاع دهید تا لینکتان را قرار دهیم.
عنوان لینک ما:mht19
آدرس لینک ما:http://mht19.blogfa.com
باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد