خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

استقلال بانک مرکزی را خدشه‌دار کنند، استعفا می‌دهم

بهمنی در پاسخ به فارس:‌
استقلال بانک مرکزی را خدشه‌دار کنند، استعفا می‌دهم
تاریخ خبر : 1389/08/24

خبرگزاری فارس: رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر روزی احساس کنم که استقلال بانک مرکزی خدشه‌دار شده است، همان روز استعفا خواهم داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس "توانا "‌ محمود بهمنی امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح اولین شعبه بانکداری مشارکت در سود و زیان، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد وضعیت بانک مرکزی پس از مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص تغییر ترکیب مجمع این بانک، اظهار داشت: روز گذشته ترکیب مجمع بانک مرکزی به تصویب مجلس رسید، بحث اصلی در این خصوص استقلال بانک مرکزی است.
وی ضمن تاکید براینکه بانک مرکزی هیچ‌گاه استقلال خود را از دست نداده و نخواهد داد، به تشریح دلایل مصوبه اخیر مجلس پرداخت و افزود:‌ هر فردی از ذخایر بانک مرکزی سهم دارد و ما باید این سهم را حفظ کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت:‌ بانک مرکزی مسئول این است که خدشه ای به اصل مذکور وارد نشود؛ بانک مرکزی استقلال داشته، دارد و خواهد داشت.
بهمنی با تاکید براینکه اگر روزی احساس کنم که استقلال بانک مرکزی خدشه‎دار شده است، همان روز استعفا خواهم داد، تصریح کرد:‌ این موضوع را به صورت جدی مطرح می کنم؛ تمام موجودیت بانک مرکزی استقلال این بانک است.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه کارهای بانک مرکزی به صورت کارشناسی و تخصصی انجام می شود، اظهار داشت: بانک مرکزی بر اساس کار کارشناسی استقلال خود را حفظ می کند.
بهمنی با تاکید براینکه بانک مرکزی حافظ ذخایر ارزی است و یک ریال هم به دولت بدون دلیل نمی‌دهد، انتقادات مبنی بر عدم استقلال بانک مرکزی را نادرست عنوان کرد.
به گفته وی، اگر بانک مرکزی استقلال کامل نداشت نمی توانست در مورد مسائل ارزی تصمیم گیری کند.
بهمنی تاکید کرد: اگر استقلال نداشتیم نمی توانستیم ذخایر ارزی کشور را به بهترین وجه اداره کنیم و اگر استقلال نداشتیم نمی توانستیم سبد ارزی‌مان را در شرایطی که خود تشخیص می دهیم و آن گونه که مصلحت نظام است، حفظ کنیم.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه، ممکن است تمام ابزارها برای استقلال ایجاد شود ولی خود رئیس کل بانک مرکزی و زیرمجموعه مستقل نباشد، ادامه داد: ممکن است ابزاری هم نداشته باشیم اما مدیر بتواند با استقلال عمل کند.
به گفته این مقام مسئول: یکی از شاخصه‌های مهم و مسائل اصلی استقلال، استقلال خود مدیریت سازمان مربوطه است. اگر کاری را که به نفع نظام است نتوانم انجام دهم، کناره گیری خواهم کرد.
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: مجمع عمومی بانک مرکزی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به استقلال بانک مرکزی کمک می‌کند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد