خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

1200 دستگاه خودروی جدید تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شد

سردار رویانیان:
1200 دستگاه خودروی جدید تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شد
تاریخ خبر : 1389/08/24

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: در راستای جایگزینی خودروهای فرسوده، 1200 دستگاه خودروی جدید تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شد.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس سردار رویانیان امروز (دوشنبه) در مراسم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، اظهار داشت: مدیرعامل ایران خودرو اعلام آمادگی کرده است که تا سال آینده 500 هزار دستگاه از خودروهای فرسوده کشور را با محصولات این شرکت جایگزین کند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این مسئله که آمار خودروهای جایگزین تا پایان امسال به یک میلیون دستگاه برسد، خاطرنشان کرد: امسال 10 هزار تاکسی در سطح کشور نوسازی شده است و امروز به صورت نمادین یک هزار دستگاه از این خودروها تحویل صاحبان آن شد. همچنین 200 دستگاه مینی بوس نیز تحویل ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح کرد: با عملیات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور عمر تاکسی‌ها به زیر 10 سال خواهد رسید.

رویانیان با تذکر این نکته که باید تاکسی‌های کشور را استاندارد سازی کنیم، گفت: تاکسی‌های کشور باید هم از جهت موتور و آپشن‌هایی که باعث آسایش مسافران می‌شود استاندارد سازی شود تا مسافران از سفر خود لذت ببرند و مردم بتوانند سوار بر ماشین‌های خوب و راحت‌ شوند.

وی همچنین به اعمال تغییراتی در موتور سمند در راستای بهبود کیفیت خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: قصد ما این است که به سمت حمل و نقل اتوبوس محور حرکت کنیم که البته جزئیات آن را در آینده اعلام می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که عمر تاکسی‌های کشور به زیر 10 سال نیز برسد و یادآور شد: هم‌اکنون اتوبوس‌های برون شهری سن آنها از 17 سال به 12.8 سال رسیده است که باید این سن به 10 سال برسد.

وی گفت: سن کامیون‌های کشور 20 سال بود که هم‌اکنون این سن به 16.8 سال رسیده است که البته این سن نیز باید به 15 سال برسد وی سن مینی‌بوس‌های کشور را 23 سال دانست و گفت: باید سن مینی‌بوس‌های کشورمان به 15 سال برسد که البته در ایران خودرو دیزل حرکت‌های بسیار خوب و نویی در این زمینه در حال انجام است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان این نکته که قصد ورود جدی به موضوع نوسازی اتوبوس، مینی‌بوس و کامیون را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: امسال تعداد 9 هزار تسهیلات بانکی برای این امر در نظر گرفته‌ایم و آمادگی خروج 10 هزار کامیون فرسوده کشور را داریم.

رویانیان افزود: اراده ما بر نوسازی حمل و نقل عمومی کشور است و تنها یک مشکلی با مجلس شورای اسلامی داشتیم که در هفته گذشته با دستور رئیس مجلس این مشکل نیز برطرف شد و قول 100 درصد برای حل مشکلات از سوی مجلس داده شد که این امر باعث سرعت اسقاط و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: آمار اسقاط خودروهای فرسوده کشور تا به امروز از مرز 850 هزار دستگاه گذشت.

در پایان صحبت‌های رویانیان و با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو معاون امور شعب بانک صادرات و تنی چند از مسئولان ستاد حمل و نقل و سوخت کشور به صورت نمادین سوئیچ تعدادی از خودروهای طرح جایگزین به صاحبان آن‌ها که پیش از این در طرح جایگزین خودروهای فرسوده ثبت‌نام کرده بودند تحویل شد.

انتهای پیام

نظرات 1 + ارسال نظر
سایت باریار چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.baryar.ir

http://www.baryar.ir
با سلام
باریار - مرجع نیازمندی و آگهی حمل و نقل بار و کالا و خرید و فروش و اجاره کامیون، کمپرسی، کشنده، تریلی، لیفتراک، لودر، بیل مکانیکی، بلدوزر و انواع ماشین آلات راهسازی و عمرانی و صنایع و خدمات وابسته
http://www.baryar.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد