خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

ثمره هاشمی: تیم حفاظت گفت یکی از استقبال‌کنندگان تیر خورده است

ناگفته‌های سفر احمدی‌نژاد به لبنان-1
ثمره هاشمی: تیم حفاظت گفت یکی از استقبال‌کنندگان تیر خورده است
تاریخ خبر : 1389/08/24

خبرگزاری فارس: دستیار ارشد رئیس جمهور گفت: در هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد در ضاحیه بیروت، تیم حفاظت به ما گفتند که یکی از تیرهای هوایی به یکی از استقبال کنندگان اصابت کرده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور بعدازظهر امروز با حضور در دانشگاه شاهد به ناگفته‌هایی از سفر رئیس جمهور کشورمان به لبنان اشاره کرد و گفت: داستان سفر رئیس جمهور به لبنان و قضایای آن علامت و نشانه‌ای از یک روند است که در کشور لبنان تجلی پیدا کرد.

ثمره هاشمی به ویژگی‌های استقبال مردم لبنان از احمدی نژاد اشاره و تصریح کرد: مردم لبنان در استقبال از رئیس جمهور در تمامی صحنه‌ها شاداب و خوشحال بودند و با شعف و اشتیاق و با هیجان به استقبال از احمدی‌نژاد آمدند.

وی با بیان اینکه در کشور لبنان رسم است که برنج بر سر میهمان می‌ریزند، تاکید کرد:‌ مردم لبنان با احتمال خطر در مراسم استقبال از رئیس جمهور حاضر شدند و اگر حوادث لبنان را دنبال کنید خواهید دید که خطراتی در این کشور متوجه است و یکی از مقامات ارشد این کشور بر اثر بمب‌گذاری کشته شد و شبکه‌های جاسوسی، حضور فعالی در لبنان دارند.

ثمره هاشمی تاکید کرد: یکی از محل‌‌های برگزاری مراسم سخنرانی منطقه ضاحیه بود که این محل از مناطق پر خطر لبنان به شمار می‌آید. مراسم سخنرانی رئیس جمهور در این منطقه پس از غروب آفتاب برگزار شد این امر از نظر امنیتی دارای اشکالاتی بود اما دیدیم که جمعیت عظیمی به این مراسم آمده بودند.

دستیار ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: مردم لبنان با تنوعات فکری و اعتقادی در مراسم استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند و هنگامی که رئیس جمهور از فرودگاه بیروت تا کاخ ریاست‌جمهوری لبنان در حرکت بود، از 3 منطقه شیعه‌نشین، مسیحی‌نشین و گروه‌های دیگر عبور کرد و در هر سه منطقه استقبال عظیمی از احمدی‌نژاد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم لبنان با سنین مختلف در مراسم استقبال حضور داشتند، خاطرنشان کرد: جالب این است که در مسیر استقبال که هیچ موردی از اعتراض و یا نوشته‌های اعتراض‌آمیز و دال بر مخالفت مشاهده نشد و این امری عجیب در کشور لبنان بود.

دستیار ارشد رئیس جمهور تاکید کرد: در منطقه ضاحیه علاوه بر اینکه حضور مردم در مراسم چشم‌گیر بود، استقبال‌کنندگان با نظم و آداب و ترتیب خاصی حضور داشتند و دلیل آن این بود که با نظم خود به حفاظت از رئیس جمهور کشورمان کمک کنند.

وی افزود: در اطراف منطقه ضاحیه ساختمان‌های بلندی وجود دارد و هنگام سخنرانی رئیس جمهور کشورمان از بالای این ساختمان‌ها بعنوان شادی تیر هوایی شلیک می‌شد که اقدامی خطرناک بود.

دستیار ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: هنگامی که رئیس جمهور در منطقه ضاحیه مشغول سخنرانی بود، یکی از دوستان به من اعلام کرد که فردی در داخل جمعیت استقبال‌کنندگان تیر خورده است اما ما مشاهده می‌کردیم که بخوبی به سخنان احمدی‌نژاد گوش فرا می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از مدتی تیم حفاظت گزارش داد که یکی از تیرهای شلیک‌شده کمانه کرده و به نزدیکی قلب یکی از استقبال‌کنندگان اصابت کرده است ولی وی در مراسم نشسته بود چون نمی‌خواست نظم مراسم بهم بخورد و پس از اینکه از حال رفت به بیمارستان منتقل شد.

ثمره هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از نقاطی که رئیس جمهور کشورمان حضور پیدا کرد منطقه بنت جبیل بود و مراسم سخنرانی در این منطقه برگزار شد و پس از برگزاری این مراسم تیم حفاظت اعلام کرد که بیرون ورزشگاه و بر روی تپه‌های مشرف مشاهده کرده بودند که جمعیت بسیاری در بیرون از ورزشگاه به سخنان رئیس جمهور کشورمان گوش می‌دهند.

وی افزود: تلویزیون‌های رژیم صهیونیستی نیز به صورت مستقیم این مراسم سخنرانی را پخش می‌کرد و احتمال می‌رفت که دوربین‌هایی را در نزدیکی محل سخنرانی نصب کرده باشند.

دستیار ارشد رئیس جمهور تصریح کرد: تیم خبرنگاری 10 روز پس از سفر احمدی‌نژاد در این منطقه حضور داشت و مصاحبه‌هایی با مردم بنت جبیل تهیه کرد که به اتفاق اعلام داشتند سفر احمدی‌نژاد به لبنان از پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه برای ما مهم‌تر بود.
ادامه دارد...
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد