خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

زندگی شاهانه با مال دزدی

زندگی شاهانه با مال دزدی

تاریخ خبر : 1389/08/24


اعضای گروه در بهترین نقاط شهر کرج، در خانه‌هایی ویلایی زندگی بسیار مجللی را برای خود فراهم کرده بودند؛ «فضل‌الله.الف» در شهرک بنفشه، «سعید.ع» در گلشهر، «یاسین.ع» در عظیمیه، «ایوب.ع» در جهانشهر، «ایمان.ع» در عظیمیه و «جمال.الف» در شهرک بنفشه و در داخل مخفیگاه‌های خود آنچنان تدابیر و مراقبت‌هایی را مدنظر قرار داده بودند که اطمینان داشتند به هیچ عنوان قابل شناسایی و دستگیری از سوی پلیس نخواهند بود.



تهران امروز: باند سارقان فیوج که با اموال دزدی زندگی شاهانه‌ای برای خود فراهم کرده بودند روانه زندان شدند.

اوایل سال گذشته با طرح شکایت‌های مشابه از سوی تعدادی از شهروندان در خصوص سرقت اموال آنها توسط سارقان تحت پوشش مأمور، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران تشکیل شد.

در اطلاعات به‌دست آمده از تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که سارقان با استفاده از کارت‌های شناسایی مجعول و در حالی که بعضا ملبس به لباس نظامی و مجهز به گاز اشک آور، دستبند و بی‌سیم هستند خود را به عنوان مأمور معرفی و به بهانه «حمل و جابه‌جایی موادمخدر و یا پول‌های تقلبی» اقدام به بازرسی مالباختگان کرده و در یک لحظه با سوءاستفاده از اطمینان ایجاد شده به آنها در قالب مأمور، از غفلت افراد استفاده و در یک لحظه با سرقت وجوه نقد به سرعت از محل متواری می‌شوند. با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت‌ها که نشان از ارتکاب آنها از سوی متهمان طایفه فیوج داشت، کارآگاهان در اردیبهشت ماه سال 88، 2 سارق طایفه فیوج به اسامی حبیب.ع و محسن.ع (دو پسرعمو) را دستگیر کردند.

با آغاز تحقیقات از این دو متهم، آنها، سه همدست خود به اسامی «ایرج.گ»، «محمد.گ» ( برادر ایرج ) و «حسین.گ» ( پسرعموی ایرج و محمد ) را معرفی و با شناسایی مخفیگاه این 3 متهم در شهر کرج، کارآگاهان در دو عملیات جداگانه همزمان در تیرماه سال گذشته، آنها را دستگیر کردند.

کارآگاهان اداره پنجم در ادامه تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که سایر متهمان با متواری شدن از تهران و کرج، در طول مسیر حرکت خود به استان‌های غربی و شرقی کشور نیز اقدامات مجرمانه خود را در سایر استان‌های کشور به‌ویژه استان‌های شمالی، استان خراسان رضوی، همدان، قزوین و کرمانشاه تکرار کرده‌اند.

در این حال طبق اطلاعات واصله سارق سابقه‌دار طایفه فیوج به هویت «حسین.ع» با آموزش اعضای خانواده و بستگانش، در سال‌های گذشته اقدام به راه‌اندازی گروه‌های سرقت تحت پوشش مأمور در طایفه فیوج کرده و تمامی اعضای گروه و خانواده‌های آنها نیز توسط او هدایت می‌شوند.

در شرایطی که حسین و دیگر اعضای گروه پس از اطلاع پیدا کردن از دستگیری 5 عضو گروه توسط پلیس آگاهی از مخفیگاه‌های خود در منطقه باغستان کرج متواری و در سایر استان‌های کشور مخفی شده بودند، بار دیگر «حسین.ع» با تشکیل گروه‌های جدید سرقت و بازگشت به تهران، سرقت‌های خود را در تهران و استان‌های همجوار آن آغاز کرد. سرانجام با گذشت ماه‌ها کار شبانه‌روزی، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی دیگر اعضای گروه سارقان طایفه فیوج به سرکردگی «حسین.ع» در شهر کرج شدند.

اعضای گروه در بهترین نقاط شهر کرج، در خانه‌هایی ویلایی زندگی بسیار مجللی را برای خود فراهم کرده بودند؛ «فضل‌الله.الف» در شهرک بنفشه، «سعید.ع» در گلشهر، «یاسین.ع» در عظیمیه، «ایوب.ع» در جهانشهر، «ایمان.ع» در عظیمیه و «جمال.الف» در شهرک بنفشه و در داخل مخفیگاه‌های خود آنچنان تدابیر و مراقبت‌هایی را مدنظر قرار داده بودند که اطمینان داشتند به هیچ عنوان قابل شناسایی و دستگیری از سوی پلیس نخواهند بود.

با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه سارقان، در ساعت 3 بامداد روز 17 آبان امسال، در شرایطی که تمامی متهمان با آرامش و اطمینان در مخفیگاه‌های خود در حال استراحت بودند آخرین مرحله شناسایی و دستگیری متهمان به مرحله اجرا در آمد و در 6 عملیات همزمان و دقیق، حسین.ع و سایر همدستانش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها تعداد زیادی سلاح سرد، کارت شناسایی مجعول، ارزهای خارجی استفاده شده در سرقت‌های کف‌زنی، مقادیر زیادی وجوه نقد سرقت شده از مالباختگان و اسناد و مدارک متعلق به افراد غیر به همراه انواع خودروهای پژو 206، زانتیا، پراید، پژو پارس و تندر ال‌90 استفاده شده در سرقت ها، کشف شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اعلام دستور انتشار بدون پوشش چهره اعضای این گروه از سارقان طایفه فیوج، گفت: متهمان دستگیر شده به‌ویژه سرکرده آنها از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های تحت پوشش مأمور هستند که بارها دستگیر و روانه زندان شده و برابر اعترافات صریح صورت گرفته به تعداد زیادی سرقت در نقاط مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق غرب و جنوب غرب تهران، کرج، استان‌های شمالی کشور، استان‌های غربی و سایر استان‌ها اعتراف کرده اند؛ لذا از تمامی مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند دعوت می‌شود جهت طرح شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در خیابان وحدت اسلامی یا شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند.

همچنین از تمامی شهروندان عزیزی که از هرگونه اقدامات مجرمانه متهمان به‌ویژه «حسین.ع» اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 51055504 و 51055505 در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد