خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

شمار تلفات وبا در هائیتی به 917 نفر رسید

فاجعه انسانی در هائیتی؛
شمار تلفات وبا در هائیتی به 917 نفر رسید
تاریخ خبر : 1389/08/24

خبرگزاری فارس: در پی شیوع گسترده وبا در هائیتی، مقامات این کشور از افزایش سریع شمار تلفات این بیماری به 917 نفر خبر دادند.


به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مقامات بهداشت هائیتی اعلام کردند که شمار تلفات بیماری وبا در این کشور به 917 نفر رسیده و این در حالی است شمار تلفات، 2 روز گذشته در آخرین آمار منتشر شده، 796 نفر بوده است.

بنا بر این گزارش، نگرانی ها از افزایش سریع شمار تلفات در هائیتی بر اثر ابتلا به وبا موجب شده تا سازمان های بین المللی برای مبارزه با شیوع این بیماری مبلغ 164 میلیون دلار کمک مالی درخواست کنند.

مقامات هائیتی تصریح کردند که تاکنون 14 هزار و 642 نفر بر اثر ابتلا به ویروس وبا به بیمارستان های این کشور رجوع کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.

این گزارش افزود: یکی از نگرانی های اصلی مقامات هائتی شیوع وبا در میان کمپ زلزله زدگان ماه ژانویه این کشور است که یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت 10 میلیونی هائیتی را بی خانمان کرد و جان 250 هزار نفر را گرفت.

پیش از این "الیزابت بی یرز " سخنگوی دفتر سازمان ملل در همکاری امور بشردوستانه تاکید کرد که سازمان ملل،‌ آژانس‌های کمک و وزارت بهداشت هائیتی برای مقابله سریع با شیوع وبا در این کشور نیاز مبرم به کمک 164 میلیون دلاری دارند و در غیر این صورت بیماری وبا در تمام هائیتی شیوع خواهد یافت.

وی تصریح کرد که بیماری وبا تاکنون در 6 استان از 10 استان هائیتی مشاهده شده است.

همچنین سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که استراتژی 164 میلیون دلاری سازمان ملل قرار است بیش از 200 هزار مبتلا به وبا با علایم اسهال ملایم و استفراغ شدید را تحت درمان قرار دهد.

بر اساس گزارشات منتشر شده چکه کردن فاضلاب محل اسکان نیرو‌های نپالی سازمان ملل در یکی از رود‌خانه‌های اصلی هائیتی عامل شیوع وبا در این کشور بوده است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد