خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

آرزوی کوچکترین زائر ایرانی نابودی اسرائیل است

اقلیم قرب - 292/ گفت‌وگوی فارس با کوچک‌ترین زائر ایرانی؛
آرزوی کوچکترین زائر ایرانی نابودی اسرائیل است
تاریخ خبر : 1389/08/24

خبرگزاری فارس: آرزوی کوچکترین زائر ایرانی پیروزی کودکان فلسطینی بر اسرائیل غاصب قدس شریف است.


مبین عقبایی که 9 سال سن دارد و به عنوان کوچکترین زائر ایرانی در سرزمین وحی حاضر شده است به خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس در مکه گفت: آرزویش پیروزی کودکان فلسطینی بر اسرائیلی‌ها است.

او می‌گوید: وقتی در تلویزیون می‌بینم کودکان مظلوم فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی کشته می‌شوند خونم به جوش می‌آید و از خدا می‌خواهم هرچه زودتر فلسطین بر اسرائیل پیروز شود و دیگر هیچ کودکی توسط اسرائیلی‌ها کشته نشود.

مبین که به همراه مادر، پدربزرگ، مادربزرگ و عمه مادر خود به سفر حج آمده است در ادامه با ابراز خوشحالی از اینکه به این سفر آمده است، گفت: من از خدا خیلی ممون هستم که مرا با این سن کم به این سفر دعوت کرده است.

وی می‌گوید: اصلاً فکر نمی‌کردم سفر مکه قسمتم شود و همیشه فکر می‌کردم که فقط بزرگترها به زیارت خانه خدا می‌روند اما امروز که من هم به این سفر آمده‌ام خیلی خوشحالم و دوست دارم همه کودکان و هم‌سن‌وسال‌های من هم به این سفر الهی و خوب بیایند.

خبرنگار فارس از مبین سؤال کرد که در هنگام زیارت قبر پیامبر اسلام(ص) و خانه خدا چه دعایی‌های کرده است که مبین گفت: از خدا ظهور امام زمان (عج)‌، سلامتی و طول عمر آقای خامنه‌ای و سلامتی پدر و مادرم و معلمانم را خواستم.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که دوست داری چند بار دیگر به مکه و مدینه سفر کنی، گفت: من تاکنون به سوریه، کربلا و دیگر عتبات سفر کرده‌ام ولی از خدا خواسته‌ام که 100 بار دیگر سفر به مکه و مدینه را به همراه پدر و مادرم قسمتم کند.

مبین که در سال سوم ابتدایی در مدرسه فرزانگان پویا در منطقه 5 تهران تحصیل می‌کند، در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که چه کسی خبر سفر به مکه را برای اولین‌بار به او داد، گفت:‌ خبر خوش سفربه مکه را مادرم به من داد وقتی از مدرسه به خانه آمدم مادرم گفت مبین‌ جان یک خبر خوش برایت دارم، مرا در آغوش گرفت و با گریه گفت انشاءالله به زودی با هم به مکه می‌رویم.

خبرنگار فارس از مبین سؤال کرد که چه زمانی برای سفر به مکه ثبت‌نام کرده بودید که امسال عازم مکه شدید، که او در جواب گفت: من 3 ساله بودم که پدربزرگم اسم مرا به اتفاق مادر، مادربزرگ و عمه مادرم نوشته و خدا را شکر می‌کنم که در این سن و سال این سفر را قسمت من کرد.

مبین می‌گوید: من دست پدربزرگم را می‌بوسم و از خدا می‌خواهم به ایشان طول عمر به همراه سلامتی عنایت کند.
مبین که معدلش 20 شده است در ادامه می‌گوید: تصمیم دارم خاطرات خودم را از این سفر بنویسم.


مبین از علاقه خود به شغل طبابت گفت وگفت: من می‌دانم بعضی از افراد محروم پول کافی ندارند که به دکترها و داروخانه ها بدهند لذا از خدا می‌خواهم تا مرا کمک کند تا وقتی بزرگ شوم دکتر بشوم و اگر کسی پول نداشت و مریض بود او را رایگان ویزیت کرده و حتی پول داروهایش را هم بدهم.

خبرنگار ما از مبین سؤال کرد: آیا می‌دانی باید چون حاجی می‌شوی سرت را از ته بتراشی که او گفت هیچ‌وقت دوست نداشتم کچل باشم ولی در این سفر چون خدا از حاجیان خواسته سرشان را از ته بتراشند با جان و دل می‌پذیریم و دوست دارم سرم را بتراشم.

خبرنگار ما از مبین که چهره‌اش نشان می‌دهد بچه خوش‌خوراکی است می‌پرسد که چه غذایی را دوست داری و او به فوریت می‌گوید:‌کباب.
مبین می‌گوید من واقعاً از آشپزهایی که صبح تا شب در این هوای گرم برای حاجیان غذا می‌پزند تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه سلامت باشند و برای حاجیان غذا بپزند.

مبین که آیاتی از کلام‌الله مجید را حفظ است می‌گوید تصمیم دارم وقتی به تهران برگشتم هر روز قرآن را بخوانم تا بتوانم کل آن را حفظ کنم.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد