خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

رییس بیمارستان ضیائیان:

رییس بیمارستان ضیائیان:
عدم اختصاص بودجه درمانی به وزارت بهداشت و کمبود سرانه درمان از دلایل اصلی معوقات پرداختی‌های بیمه است

تاریخ خبر : 1389/08/24


رییس بیمارستان ضیائیان عدم اختصاص بودجه درمانی به وزارت بهداشت، تعرفه گذاری خدمات درمانی از سوی بیمه ها و کمبود سرانه درمان را از دلایل اصلی معوقات پرداختی های بیمه دانست و اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان، اختصاص بودجه درمانی به دستگاهی است که متصدی این امر محسوب نمی شود.


دکتر ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به عدم اختصاص بودجه درمان به وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت مسئول و متصدی درمان در کشور محسوب می شود و این در حالیست که بودجه درمانی کشور به دستگاهی داده شده است که متصدی این امر نیست.

وی افزود: اختصاص بودجه درمانی به وزارت رفاه باعث به وجود آمدن یکی از بزرگترین معضلات در چرخه مالی درمان شده است، با این وجود اگر چرخه مناسبی به طور درست به فعالیت خود ادامه ندهد، مطمئناً سیستم درمانی نیز به نحو احسن نمی تواند وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به میزان بدهی های بیمه به بیمارستان ضیائیان گفت:60 درصد از طلب بیمارستان را دیرکرد پرداختی های بیمه تامین اجتماعی، 25 درصد را بیمه خدمات درمانی و 5 تا 10 درصد را بیمه نیروهای مسلح و سایر بیمه ها تشکیل می دهند.

کریمی ادامه داد: بیمارستان باید بسیاری از اقلام مورد نیاز خود را به روز خریداری کند و معمولاً شرکت های دارویی هزینه تجهیزات و داروهای خریداری شده را به روز می خواهند و این در حالی است که بیمه ها موظف به پرداخت هزینه های بیمارستان هستند که با وجود دیرکردها، این موضوع از مشکلات بیمارستان ضیائیان محسوب می شود.

رییس بیمارستان ضیائیان با اشاره به نرخ و نوع تعرفه گذاری خدمات درمانی از سوی بیمه ها به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه بیمه گفت: نرخ و نوع تعرفه گذاری خدمات درمانی از جانب بیمه ها باعث کاهش سطح خدمات رسانی به نیازمندان می شود. بیمه ها هزینه بسیاری از اعمال جراحی را به صورت گلوبال پرداخت می کنند، به طوری که برای اعمال جراحی سخت و ساده میزان هزینه یکسانی را می پردازند و این سبب شده که بسیاری از بیماران نیازمند به اعمال جراحی سخت و پیچیده، مورد پذیرش و جراحی قرار نگیرند.

کریمی بلوکه شدن پول‌های بیمارستان از سوی بیمه ها را از دیگر مشکلات موجود دانست و تصریح کرد: در برخی مواقع، بیمه ها پول بیمارستان را بین هفت تا هشت ماه بلوکه می کنند که متاسفانه با توجه به تورم موجود در جامعه، این مسئله باعث کاهش توان خرید بیمارستان ها پس از این مدت می شود که در این میان این بیمه ها هستند که باید کاهش قوه خرید را به مراکز بیمارستانی پرداخت کنند.

رییس بیمارستان ضیائیان با اشاره به کمبود سرانه درمان به عنوان یک عامل اثر گذار در دیرکرد پرداختی های بیمه، اظهار داشت: علاوه بر نبود متصدی درست، کمی سرانه درمان هم عامل مهمی در تاخیر پرداختی های بیمه محسوب می شود و این در حالیست که سرانه بهداشت و درمان از بودجه وزارت بهداشت نسبت به استانداردهای جهانی در سطح بسیار پایین قرار دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: با اخلال در چرخه مالی بین بیمه ها و بیمارستان ها، این مردم هستند که در نهایت زیان اصلی را می بینند. با این حال همکاری بیمه ها بهتر شده ولی ما انتظار داریم که این تعامل نزدیک تر شود تا خدمات بهتری را به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد