خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی برخورد قضایی با او شدید خواهد بود

حجت‌الاسلام نکونام در گفت‌وگو با فارس:
در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی برخورد قضایی با او شدید خواهد بود
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: معاون سابق دادستان کل کشور با بیان اینکه در احکام اسلامی جزای مقامات عالی کشور در کار نیک یا بد مضاعف خواهد بود، تاکید کرد: در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی دستگاه قضائی با وی مانند افراد عادی برخورد نخواهد کرد.


حجت‌الاسلام محمد ابراهیم نکونام از مقامات سابق قضایی کشور که اکنون ردای ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس را بر تن دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره بازگشت احتمالی مهدی هاشمی به کشور، اظهار داشت: ما باید به دستگاه قضایی همانگونه که در گذشته اعتماد داشتیم، اعتماد داشته باشیم.

وی افزود:‌ افکار عمومی و رسانه‌ها اتهاماتی را نسبت به مهدی‌ هاشمی مطرح کرده‌اند اما باید اجازه دهیم وی به کشور برگردد و موارد اتهامی به او توسط دستگاه قضایی تفهیم شود.

مشاور سابق رئیس قوه قضائیه گفت: دلایل و اسناد مربوط به اتهامات مهدی هاشمی از سوی دادستان به قاضی ارائه و در مقابل وی نیز حق دفاع از خویش در مقابل اتهامات را خواهد داشت.

نکونام تصریح کرد: اگر قاضی در نهایت مهدی هاشمی را مجرم تشخیص دهد، قطعا انتظار از دستگاه قضایی این است که قاطعانه با وی که منتسب به یکی از شخصیت‌های‌ مملکتی است، برخورد کند.

وی که معتقد است در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی، دستگاه قضائی نباید با او مانند افراد عادی جامعه برخورد کند و لازم است که مجازات سخت‌تر و بیشتری نسبت به دیگران درباره وی اعمال شود، اطمینان داد که در صورت اثبات جرم مهدی هاشمی دستگاه قضایی با عدالت بازی نخواهد کرد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا هاشمی رفسنجانی بودن می تواند مانع از محاکمه و اجرای حکم قضایی مهدی هاشمی شود، متذکر شد که "در احکام اسلامی انتساب به مقامات عالی کشور چه در کار نیک و چه در کار بد جزای مضاعف خواهد داشت و احدی از این قاعده مستثنی نیست ".
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد