خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

بانک مرکزی مجاز به انتشار اوراق مالی ارزی در بازارهای بین‌المللی

براساس مصوبه مجلس؛
بانک مرکزی مجاز به انتشار اوراق مالی ارزی در بازارهای بین‌المللی شد
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس بر اساس مصوبه‌ای به بانک مرکزی اجازه دادند که در چارچوب قانون بودجه سنواتی نسبت به انتشار اوراق مالی ارزی در بازارهای بین‌المللی اقدام کند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم توسعه ماده 74 این لایحه را بررسی و با 155 رای موافق، 3 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر به تصویب خود رساندند.

بر اساس مصوبه مجلس به بانک مرکزی اجازه داده می‌شود در چارچوب قانون بودجه سنواتی جهت تامین مالی پروژه‌های زیربنایی توسعه‌ای دولت نسبت به انتشار اوراق مالی ارزی در بازارهای بین‌المللی اقدام کند.

مجلس همچنین به شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها اجازه داد که در راستای تامین منابع ارزی طرح‌های سرمایه‌گذاری خود، پس از تأیید وزارت علوم اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، اقدام به انتشار اوراق مالی ارزی کنند. تضمین اصل و سود این اوراق با شرکت‌ها و شهرداری‌های مزبور است.

به گفته هیئت رئیسه مجلس ماده 76 این لایحه نیز مراعا مانده است بر این اساس نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز بررسی بحث ارز این لایحه را به پایان رساندند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد