خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

پلیس فتا تا یک ماه آینده تشکیل می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی:
پلیس فتا تا یک ماه آینده تشکیل می‌شود
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد تا یک ماه آینده پلیس تبادل اطلاعات و فناوری (فتا) تشکیل می‌شود.


به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز (یک‏شنبه) در همایش تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم و امنیت اجتماعی گفت: فناوری‌ها بر سرعت، سهولت و دقت خدمات و کارها تاثیر گذاشته‌اند و این یکی از مشخصات فناوری‌های نوین است.

وی اظهار داشت: در گذشته ارزانی و کیفیت در تعارض بودند اما فناوری‌های نوین این تعارض را حل کردند، در حوزه فناوری اطلاعات هر چه پیش می‌رویم علی رغم افزایش تورم با کیفیت بالا و کاهش قیمت مواجه می‌شویم.

سردار احمدی مقدم با اشاره به مشکلات و مضرات فناوری‌های نوین گفت: متاسفانه این فناوری‌ها مشکلاتی برای جامعه بشری به وجود می‌آورند که یکی از آنها تغییر در شیوه زندگی و کاهش تحرک است که موجب گسترش امراض روانی و مشکلات جسمی می‌شود.

این مقام ارشد نیروی انتظامی تصریح کرد: گسترش فناوری‌های نوین گروه جدیدی از چالش‌ها را برای انسان به وجود آورده است که کاهش کنترل و افزایش جرائم و بستر‌های آن از مهمترین چالش‌ها است.

سردار احمدی مقدم گفت: پیشرفت علم جهانی شدن مهاجرت و توسعه شهرنشینی از مؤلّفه‌های مهم ناامنی به شمار می‌رود و افزایش پدیده جرم و بستر‌های آن را سرعت می‌بخشند.

وی با بیان اینکه فناوری‌های نوین با این چالش‌هایی که دارند اما یک ضرورت محسوب می‌شوند، اظهار داشت: نقش فناوری‌های نوین در زندگی انسان غیر قابل کتمان است و در یک مسیر اجباری و یک‎طرفه گام برمی‌داریم و این آبی است که ما را با خود می‌برد و کشور در این زمینه زمان را هدر داده است.

سردار احمدی مقدم در ادامه افزود: نیاز به شناخت تهدیدات، فرصت‌ها و معالجه و پیشگیری در این حوزه داریم و اگر چاره‎اندیشی نکنیم دچار انفعال خواهیم شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: قدرت‌های اصلی فناوری‌های نوین با این پدیده مشکل دارند و در آخرین سند امنیت ملی آمریکا تروریسم سایبری یک تهدید مهم تلقی شده است.

وی اظهار داشت: فناوری یک ابزار نیست، ورود فناوری تمام زیرساخت‌ها، نگرش فرهنگ سازمانی و مدیریت بنیان‌ها و . . . را متحول می‌کند. فناوری خود را تحمیل می‌کند.

سردار احمدی مقدم گفت: 2 سال پیش که به افغانستان سفر کردم وضعیت تلفن‌های همراه در کابل از وضعیت تلفن در تهران بهتر بود.

وی با برشمردن پیش‎نیازهای گسترش فناوری در نیروی انتظامی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های علمی یکی از این پیش‎نیازها است. اگر توسعه نیابیم واردکننده خواهیم شد که اصلا مناسب کشور نیست.

سردار احمدی مقدم افزود: در حال حاضر بسیاری از زیرساخت‌های نیروی انتظامی بومی و علمی است و تولیدکننده به شمار می‌رویم.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: اگر نیروی انسانی متناسب با رویکرد جدید پیش نرود با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد، ایجاد مدیریتی یک‎پارچه می‌تواند بسترساز و پشتیانی‎کننده باشد و ایجاد انگیزه کند.

وی اظهار داشت: سرمایه اولیه در ایجاد فناوری‌های نوین تاثیرگذار است و بسیار زودبازده، نصب دوربین در محور مشهد تهران موجب کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم نیروی انتظامی شد.

فرمانده ناجا با انتقاد از تخصیص بودجه به تحقیقات و فناوری گفت: باید به سختی بودجه مورد نیاز تحقیقات و فناوری را افزایش دهیم اما برای ساختن ساختمان‌های جدید و افزایش حقوق کارکنان هیچ‎گونه مقاومتی را شاهد نیستیم. هنوز ضرورت نیاز به تحقیقات احساس نشده است.

*1500 میلیارد تومان بودجه تحقیقات و پژوهش در برنامه پنجم توسعه

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طی برنامه چهارم نیروی انتظامی 400 میلیارد تومان بودجه مستقیم و غیرمستقیم در بخش تحقیقات و فناوری هزینه کرده است. این میزان در برنامه پنجم 1500 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اظهار داشت: توسعه دانش، پژوهش‌ فناوری و جامعه‏محوری، بنیان‌های پلیس مدرن محسوب می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس فتا (پلیس تبادل اطلاعات و فناوری) تا یک ماه آینده به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد. رئیس جمهور نیز در این زمینه کمک مالی کرده است که تشکر می‌کنیم.

سردار احمدی مقدم افزود: در بحث انگشت نگاری 20 سال طول کشید تا فرانسوی‌ها نرم‎افزار و سیستم‌های لازم را برای ما فراهم کنند که این نرم‏افزار بعد از 3 میلیون رکورد به مشکل برمی‌خورد و هر تعمیر آن 40 هزار دلار هزینه داشت. اما جوانان پژوهشگر ایرانی با کمترین هزینه توانستند سیستمی را طراحی کنند که مشکلات فرانسوی‌ها را نداشت.

* 13 پلیس خارجی خواستار کمک نیروی انتظامی هستند

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد از 13 پلیس سایر کشورها درخواست‌هایی در حوزه IT، آموزش و فناوری داریم که علت آن این است که نیروی انتظامی چشم‎داشتی به وابستگی سیاسی از کشورهای دیگر ندارد که این موجب استقبال می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در نیروی انتظامی بنا بر هوشمند سازی، تصمیم سازی و تکنولوژی‌های جدید است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد