خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

ارشادمنش: نرخ کرایه تاکسی تغییرنخواهد کرد

ارشادمنش:
نرخ کرایه تاکسی تغییرنخواهد کرد
کمک ویژه‌8میلیارد تومانی یارانه‌ بلیت مترو واتوبوس پرداخت‌شده‌
اتوبوس‌هاس متوقفی تعمیر و به چرخه ناوگان بازمی‌گردند

تاریخ خبر : 1389/08/23


معاون عمرانی وزیر کشور در مراسم تحویل 300 دستگاه اتوبوس درونشهری تاکید کرد: نرخ کرایه تاکسی‌ها پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها تغییری نخواهد کرد.


به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا ارشاد منش امروز در مراسم تحویل 300 دستگاه اتوبوس درونشهری از شرکت ایران خودرو دیزل که همراه با هدایت ـ معاون وزیر صنایع و رییس سازمان گسترش و نوسازی ـ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد اتوبوس از مجموع سه هزار دستگاه اتوبوس سفارش داده شده در سال 89 است که به مرور تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: سفارش 300 دستگاه اتوبوس امروز مربوط به دو خودروساز داخل کشور است که یکصد دستگاه آن توسط ایران خودرو دیزل آماده شده و به صورت نمادین تحویل گرفته می‌شود.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: 85 دستگاه اتوبوس از این تعداد برای شهر تهران اختصاص می‌یابد.

ارشادمنش خاطر نشان کرد: متاسفانه حدود یک‌هزار و 800 دستگاه اتوبوس متوقفی از ظرفیت اتوبوس سازمان‌های حمل و نقل شهرداری‌های کشور وجود دارد که با هماهنگی دولت تصمیم‌ گرفته شد تا اعتبار لازم را برای ترمیم و تعمیر این اتوبوس‌ها فراهم شود و این اتوبوس‌ها به چرخه حمل و نقل باز گردانده شوند.

معاون عمرانی وزیر کشور عنوان کرد: 150 دستگاه از این اتوبوس‌ها نیز برای شهر تهران است که برای باز گرداندن این اتوبوس‌ها به چرخه حمل و نقل، هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی با بیان این که پیش‌بینی‌ می‌شود، بین 20 تا 30 درصد افزایش تعداد مسافر در ناوگان حمل و نقل داشته باشیم، تصریح کرد: برای جبران کمبودها استان‌ها‌ی قم، قزوین و سمنان به عنوان استان‌های معین استان تهران تعیین شده‌اند تا کمبودهای حمل و نقل استان تهران از این طریق تامین شود.

ارشاد منش همچنین با اعلام این که ماه گذشته قرارداد تحویل یک‌هزار و 500 دستگاه مینی بوس منعقد شده و در حال حاضر 600 دستگاه از این مینی بوس‌ها آماده تحویل است، ادامه داد: این مینی بوس‌ها بر اساس نیاز شهرهای حومه‌ای کلانشهرها به ویژه‌ تهران و البرز تحویل داده می‌شود که از این تعداد 260 دستگاه مینی بوس برای شهرستان‌های استان تهران، 70 دستگاه برای شهرستان‌های استان البرز و مابقی نیز برای شهرستان‌های سایر استان‌های دیگر اختصاص می‌یابد و ظرف مدت دو ماه آینده مابقی آن‌ها نیز تحویل داده می‌شود.

کمک ویژه‌ دولت برای یارانه‌ بلیت مترو و اتوبوس هفته گذشته پرداخت شده است

وی در ادامه با اعلام این که کمک ویژه‌ دولت برای یارانه‌ بلیت مترو و اتوبوس هفته گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: دولت هشت میلیارد تومان را به صورت علی‌الحساب برای شرکت‌های اتوبوسرانی و حمل و نقل درونشهری کلانشهرها اختصاص داده که سه میلیارد از این مبلغ برای شهر تهران است.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان کرد: قطعا تا پایان سال قیمت حمل و نقل عمومی در همه نقاط کشور هیچ افزایشی نخواهد داشت و تفاوت قیمت حمل و نقل در قالب بسته حمایتی به شهرداری‌ها پرداخته می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر خطوط اعتباری، تسهیلات ویژه‌ 500 هزار تومانی برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده تا به جبران افزایش قیمت سوخت، هیچ افزایش نرخی در کرایه تاکسی‌ها نداشته باشیم.

ارشادمنش اظهار کرد: دولت 900 میلیارد تومان را برای این خط اعتباری تاکسی‌های درون و برونشهری اختصاص داده است تا فشاری به مردم وارد نشود.

وی تاکید کرد: با توجه به اختصاص خط اعتباری ویژه‌ و بسته حمایتی برای رانندگان تاکسی‌ها و نیز نظارت ستاد تنظیم بازار، هیچ افزایش نرخ تاکسی‌ نخواهیم داشت و در عین حال با توجه به فعال بودن کارگروه‌های ستاد حمل و نقل و سوخت، در صورت ضرورت این کارگروه‌ها در مورد افزایش قیمت آن تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین در این مراسم، هدایت ـ معاون وزیر صنایع و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ـ با اعلام این که در صورت سفارش وزارت کشور کلیه اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های سفارش داده شده توسط خودروسازان به موقع تحویل داده می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر صنعت توسعه خودرو در حوزه مسافری و تجاری تهیه و تصویب شده که بر اساس آن تنوع، کیفیت و قیمت محصولات مشخص شده است و خودروسازان چه به صورت شخصی و چه به صورت قرارداد با نهادهای دولتی باید خودرو را بر اساس این سند آماده کرده و تحویل دهند.

وی تاکید کرد که در مورد تحویل اتوبوس‌های مورد تعهد وزارت کشور باید آمار اتوبوس‌های درون و برونشهری از هم تفکیک شوند.

به گزارش ایسنا، معاون عمرانی وزیر کشور و معاون وزیر صنایع در ادامه مراسم تحویل 300 دستگاه اتوبوس مذکور، همچنین از نمونه آماده شده اتوبوس‌های دو کابین درونشهری برای استفاده در خطوط BRT بازدید کردند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد