خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

42 قلم داروی ایرانی ارزان شد

رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌و‌گو با فارس:
42 قلم داروی ایرانی ارزان شد
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن داروسازان ایران با اعلام پرداخت کامل بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها از کاهش قیمت 42 قلم داروی تولید داخل طی چند ماه اخیر خبر داد.


رهبر مژدهی آذر در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: بخشی از داروهای کشور یارانه‌ای هستند و چون دولت اعلام کرده که یارانه دارو قطع نمی‌شود این داروها نیز تغییر قیمتی نداشته‌اند اما در مورد داروهای داخلی با تغییر قیمت قابل توجهی مواجه شده‌ایم به طوری که 42 قلم داروی تولید داخل با کاهش قیمت بین 30 تا 50 درصد مواجه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که علت این کاهش قیمت چیست گفت: هنوز برای خود ما هم علت این ارزان شدن ناگهانی مشخص نیست و باید مسئولان وزارت بهداشت در این مورد توضیح دهند اما این مسئله برای داروخانه‌داران خوشایند نیست زیرا به هر حال حاشیه سود و درآمد داروخانه ها را در این شرایط خاص اقتصادی کم می‌کند.


م‍ژدهی آذر گفت: کاهش قیمت برخی داروهای داخلی قطعاً به علت کاهش کیفیت و نازل شدن کیفیت مواد اولیه نیست زیرا آزمایشگاه‌های کنترل دارو تحت نظارت وزارت بهداشت به طور مرتبط داروها را آزمایش می‌کنند و اجازه افت کیفیت داروهای تایید شده را نمی‌دهند.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: در مورد داروهای وارداتی نیز باید گفت یکسری از داروهای حیاتی وارداتی که فقط در داروخانه‌های خاص مثل هلال احمر توزیع می‌شود اما یکسری دیگر مانند ویتامین‌ها و مکمل ها که در همه داروخانه‌ها وجود دارد با تغییر قیمت چندانی مواجه نشده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که بازار دارویی کشور اکنون با چه مشکل مهمی رو به روست گفت: به نظر من بازار دارویی کشور اکنون هیچ مشکلی ندارد و این جالب است که در این شرایط، بازار دارویی کشور به خوبی مدیریت می‌شود، مشکل عمده بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها بود به طوری که هر داروخانه حداقل 30 تا 40 میلیون تومان از بیمه‌ها طلب داشت که اخیراً این مطالبات نیز پرداخت شده است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد