خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

جریان فتنه تشویش اذهان عمومی در حاشیه اجرای هدفمند سازی یارانه‌ه

باقرزاده در گفت‌وگو با فارس:
جریان فتنه تشویش اذهان عمومی در حاشیه اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها را نشانه‌ رفته است
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: جریان فتنه و برخی افراد معلوم‌الحال می‌خواهند ذهن ملت کشورمان را برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها مشوش و مخدوش کنند.


کمیل باقرزاده کارشناس مسائل سیاسی طی گفت‌وگویی با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به اعتراف اقتصاددانان و کارشناسان منتقد و حامی دولت، طرحی بزرگ اقتصادی است که با فضای اقتصادی حاکم بر ایران اجرای آن بسیار لازم و ضروری است.

* آثار موثر اجرای هدفمندی یارانه‌ها بر هیچ فردی پوشیده نیست

وی طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را منطبق بر شعار دولت اصولگرا نهم و دهم مبنی بر عدالت و خدمت، عنوان کرد و گفت: این طرح با شجاعت دولت نهم و دهم اجرا می‌شود؛ به همین دلیل با توجه به اینکه الزام اجرای این طراحی بر هیچ کس پوشیده نیست باید مردم در انجام این خدمت بزرگ یاری کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد معلوم‌الحال می‌خواهند ذهن ملت کشورمان را مشوش و مخدوش کنند، خاطرنشان کرد: بخشی از انگیزه‌های مخالفان این طرح حسادت نسبت به شجاعت احمدی‌نژاد و دولت آن است، چرا که این طرح موضوع جدیدی نیست بلکه سال‌هاست کارشناس تشخیص داده‌اند که اگر خواهان پیشرفت وضعیت جامعه هستیم چاره‌ای جز زیر بار هدفمند کردن یارانه‌ها نیست. از همین رو دولت‌های قبل از احمدی‌نژاد از اجرای این طرح تحول اقتصادی سرباز زدند درحالی که دولت اصولگرای احمدی‌نژاد به اجرای این امر خطیر پرداخته است.

* حسادت به دولت احمدی‌نژاد مبنای مخالفت با اجرای طرح تحول اقتصادی

باقرزاده به برخی حسادت‌های جاهلانه برخی از افراد با این طرح تاکید و به توطئه‌های کارشناسی اشاره کرد و افزود: برخی افراد برای سنگ‌اندازی و ممانعت با حرکت شتابان دولت، به مخالفت با هدفمند کردن یارانه‌ها می‌پردازند در حالی که هدفمند کردن یارانه‌ها با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دهه پیشرفت و عدالت صورت گرفته است.

* مخالفان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها به نفع دشمنان کار می‌کنند

وی با بیان اینکه مخالفان اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در خدمت دشمن کار می‌کنند به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی و سرخوردگی در بین مردم هستند، اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی عمده مخالفت‌های با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها را تشویش اذهان مردم دانست و اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه در آستانه اجرای این طرح بزرگ قرار داریم، دولت باید به چند نکته توجه کند؛ اولا اطلاع‌رسانی درست، شفاف و سریع ثانیاً‌ بیان واقعیت‌ها و حقایقثالثاً دولت با یک کار کارشناسی دقیق شرایط نقد منتقدین دلسوز نظام را فراهم کند.

* عدم اطلاع‌رسانی دستاویز مخالفت‌های رسانه‌ای فتنه‌گران

باقرزاده درباره ‌اطلاع‌رسانی درست در زمینه هدفمند کردن یارانه‌ها خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما متخصصان نیازمند ارائه توضیحات بیشتر برای این طرح مهم هستند. چرا که بخشی از مخالفت‌های رسانه‌ای برخی غرض‌ورزان با این طرح، ضعف اطلاع‌رسانی دولت است.

وی با اشاره به اینکه هیچ جراحی بدون درد و عوارض نیست، تصریح کرد: بیان صادقانه مشکلات در پس از هدفمند کردن یارانه‌ها به مردم و آمادگی فضای عمومی جامعه با مشکلات کوتاه مدت این طرح می‌تواند به کمک دولت بیاید چراکه مردم در سال‌های متمادی نشان دادند که همراه نظام هستند.

* فضایی برای نقد منصفانه دلسوزان نظام

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت باید فضای نقد منصانه این طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را برای دلسوزان نظام ایجاد کند، اظهار داشت: برای اجرای اصل طرح تحول اقتصادی هیچ فردی مخالف نیست بلکه برخی در کشور نحوه اجرای آن از سوی دولت مورد انتقاد منتقدین قرار می‌گیرد؛ چرا که اگر دولت فضای انتقاد را برای منتقدین دلسوز ایجاد نکند منتقدین دلسوز نظام مجبور می‌شوند در فضاهای رسانه‌ای به اجرای این طرح بپردازند که در فضای کنونی تخریب دولت محسوب شود.

باقرزاده تاکید کرد که این طرح بزرگی است و با کمک همه جانبه مردم از این طرح نیز عبور می‌کنیم.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد