خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

افزایش پدیده "فرار از خدمت " در میان نظامیان صهیونیست

یک کارشناس امور استراتژیک فلسطین بررسی کرد؛
افزایش پدیده "فرار از خدمت " در میان نظامیان صهیونیست
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: یک کارشناس امور استراتژیک و مدیر مرکز تحقیقات معاصر در سرزمین‌های اشغالی 1948از تشدید و افزایش پدیده فرار از خدمت در میان نظامیان صهیونیست‌ خبر داد.


به گزارش خبرنگار فارس در غزه، "ابراهیم ابوجابر " کارشناس مسائل استراتژیک و مدیر مرکز تحقیقات معاصر در سرزمین‌های اشغالی 1948 تاکید کرد: افزایش و تشدید پدیده فرار جوانان یهودی از انجام خدمت نظام وظیفه به امری نگران کننده در دستگاه نظامی این رژیم تبدیل شده و این موضوعی است که از سال‌ها پیش در میان نظامیان صهیونیست مشاهده می‌شده، اما انتظار می‌رود در ده‌ سال آینده تشدید شود.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روزنامه صهیونیستی "معاریو " و به نقل از اطلاعات ارائه شده توسط دایره نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی میانگین سربازان فراری از خدمت در سال جاری به 25.8 درصد بالغ شد، در حالی که این نسبت در سال 1991 به 18.3 می‌رسید و با وجود تلاش‌های بسیاری که رژیم صهیونیستی جهت تشویق جوانان یهودی جهت پیوستن به صفوف ارتش و انجام خدمت نظامی به کار می‌گیرد با این حال این جوانان مذهب را دستاویزی جهت فرار از خدمت نظام وظیفه خود قرار می‌دهند.
در این زمینه ژنرال "گابی اشکنازی " رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره تشدید پدیده فرار از خدمت در ارتش این رژیم تاکید کرد: ادامه این پدیده بدون تردید موجب بروز دغدغه جدی در میان مقامات نظامی خواهد شد.
بر این اساس، ابو جابر در گفت‌وگوی اختصاصی با فارس تاکید کرد: پدیده فرار از خدمت ریشه در مجموعه عواملی دارد که از جمله آنها باید به افول ایدئولوژی و مذهب در میان جوانان یهودی اشاره کرد، افزون بر اینکه در حال حاضر در میان یهود فضایی از بی‌اعتمادی نسبت به رهبران صهیونیست بچشم می‌خورد که غرق در فساد و ناکامی نظامی هستند.
این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: مسئله ناکامی و افول قدرت برخی از احزاب چپگرا در جامعه صهیونیستی و ملحق شدن اعضای این احزاب و جنبش‌ها به احزاب راست و تندرو باعث شده تا بسیاری از جوانان یهودی از انجام خدمت نظام وظیفه روی برگردانند و سراسر وجود آنها را میل به لذت بردن از زندگی و غرق شدن در لذات زندگی فرا بگیرد.
وی افزود: یکی از دلایل پیوستن جوانان یهودی به احزاب مذهبی تندرو را باید در فرار آنها از انجام خدمت نظام وظیفه ملاحظه کرد.
ابو جابر در پاسخ به این سوال که پدیده مهاجرت چه تاثیری می‌تواند بر مسئله خدمت نظام وظیفه داشته باشد، گفت: مهاجرت یکی از عوامل تاثیرگذار منفی بر ارتش رژیم صهیونیستی و از دید این رژیم یک خطر استراتژیک برای موجودیت آن تلقی می‌شود، بگونه‌ای که هرچه مهاجرت به کشورهای غربی و بویژه آمریکا افزایش یابد، نشان می‌دهد که ارتش موفق نشده احساس امنیت را در میان شهروندان صهیونیستی القا کند.
به اعتقاد این کارشناس، مسائل استراتژیک در حال حاضر پدیده غالب در ارتش رژیم صهیونیستی پیوستن افراطیون صهیونیست به ارتش است، چون در میان جوانان یهودی افراد بسیاری وجود دارند که از طریق تورات و به توصیه آموزه‌های آن به ارتش ملحق می‌شوند و شیوه خاصی را نیز در راهبرد و طرح‌های نظامی خود ایجاد می‌کنند.
ابو جابر می‌افزاید: در نقطه مقابل این پدیده شاهد روی گردانی جوانان شهرک‌های "کیبوتس " و بطور خاص جوانان طبقه لائیک از خدمت نظام وظیفه هستیم.
ابو جابر معتقد است: تجربه‌های نظامی که ارتش رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته به دست آورده موجب شده تا مقامات این رژیم به این نتایج تلخ برسند و باعث شده تا ارتش این رژیم ضربات کشنده و دردناکی از مقاومت اسلامی جنوب لبنان و مقاومت اسطوره‌ای غزه بخورد و این ارتش باور کند، در هیچ جنگی توانایی غلبه بر حریف و رقم زدن پیروزی به سود خود را ندارد و این ثابت می‌کند، اعتماد به نفس در ارتش رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین حد خود تنزل یافته که باعث می‌شود، نظامیان این رژیم در پایین‌ترین سطح روحی و عدم اعتماد به دستگاه نظامی خود بسر برند.
روزنامه صهیونیستی "هاآرتص " طی گزارشی با استناد به آمار و ارقام منتشره توسط بخش نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند: در سال 2019 از هر چهار سرباز اسرائیلی یک نفر از خدمت نظام وظیفه فرار خواهند کرد و 12.600 تن از جوانان قرار گرفته در سن خدمت نظام وظیفه برای فرار از انجام این خدمت رو به مذهب یا راه‌های دیگر خواهند آورد و در حال حاضر 5.700 جوان به این شیوه‌ها برای فرار از خدمت نظامی گرایش پیدا می‌کنند که 13درصد جوانان قرار گرفته در سن خدمت نظام وظیفه را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد