خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا به نصف کاهش یافته است

گزارشی از حرکت کند اقتصاد اتحادیه اروپا؛
رشد اقتصادی در اتحادیه اروپا به نصف کاهش یافته است
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی با اشاره به ادامه بحران مالی در منطقه یورو، اعلام کرد که رشد اقتصادی اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال جاری به نصف کاهش یافته است.


به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از شبکه الجزیره، بنا بر گزارشی که دفتر آمار اتحادیه اروپا (Eurostst) منتشر کرده رشد اقتصادی در منطقه یورو در نیمه دوم سال جاری به نسبت همین بازه زمانی در سال گذشته به نصف کاهش یافته است.
شبکه الجزیره در گزارشی خبری درباره ادامه بحران اقتصادی منطقه یورو با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشورهای منطقه یورو از جمله آلمان و فرانسه، اعلام کرد سرعت رشد اقتصادی در اروپا درحالی کند شده است هم اکنون سیاست های انقباضی در فرانسه و آلمان در حال اجراست و یونان زیر فشار شدید سیاست ریاضت اقتصادی قرار دارد.
گزارش مرکز آمار اتحادیه اروپا اذعان دارد که میانگین رشد اقتصادی در میان 16 کشور اتحادیه اروپا دارای معدل 0.4 درصدی بوده است و به نسبت سه ماه اول سال جاری یک درصد افزایش رشد را شاهد بوده است.
الجزیره تاکید کرد که پائین آمدن میانگین رشد اقتصادی در اروپا ناشی از کند شدن رشد اقتصادی در آلمان است که به عنوان دومین صادرکننده بزرگ اقتصاد پس از چین مطرح است.
الجزیره با اشاره به اینکه کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا رشد ضعیف 0.2 درصدی را شاهد بوده اند، تاکید کرد که اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال گذشته شاهد رشد 0.7 درصدی بوده است.
این شبکه در پایان این گزارش تاکید کرد که اسپانیا، ایرلند، یونان و پرتغال بیشترین تاثیر را از بحران اقتصادی در دنیا شاهد بوده‌اند و در نیمه دوم سال جاری رشد اقتصادی‌ صفر درصدی را تجربه کرد‌ه‌اند.
بحران بدهی و کسری بودجه در میان کشورهای اروپایی از جمله یونان ، اسپانیا، ایرلند، انگلیس، فرانسه و پرتغال موجب کاهش چشمگیر ارزش یورو شده است و اعتبار همکاری‌های مالی این اتحادیه را با تهدید جدی مواجه کرده است.
ادامه بحران مالی منطقه یورو در حالی است که برخی کارشناسان مدعی بودند که اقتصاد جهانی به تازگی از بحران و رکود خارج شده ولی بسیاری از کارشناسان اقتصادی نسبت به وقوع موج دوم بحران و رکود در اقتصاد جهانی با مرکزیت اتحادیه اروپا هشدار می دهند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد