خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

فرمانده ارشد ارتش انگلیس: نمی‌توانیم القاعده را شکست دهیم

فرمانده ارشد ارتش انگلیس: نمی‌توانیم القاعده را شکست دهیم
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: فرمانده جدید نیروهای نظامی انگلیس در افغانستان اعتراف کرد که غرب قادر نیست القاعده را شکست دهد.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، ژنرال "سر دیوید ریچاردز " در پیامی جدید اعتراف کرد و هشدار داد که شکست شبکه القاعده هیچ‌گاه محقق نمی‌شود.
هشدارهای این مقام انگلیسی در افغانستان در حالی مطرح شده است که "هیلاری کلینتون " وزیر خارجه آمریکا اعتراف کرده است که القاعده و طالبان ساخته‌ دست آمریکا است.
فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در افغانستان ضمن اعتراف به چنین مسئله‌ای اعلام کرد از آنجایی‌که غرب نمی‌تواند القاعده را شکست دهد، خطراتی از جانب این شبکه متوجه انگلیس است که این بدان مفهوم است که برای حداقل 30 سال آینده، امنیت ملی انگلیس در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
بسیاری از مقامات انگلیسی بارها مدعی شده‌اند که انگلیس به علت تأمین امنیت ملی انگلیس به مبارزه در افغانستان علیه طالبان و القاعده ادامه می‌دهد و بنابراین اظهارات فرمانده جدید نیروهای مسلح انگلیس در افغانستان در خصوص عدم توانایی غرب برای شکست القاعده می‌تواند سناریوی جدیدی برای ادامه حضور انگلیس در افغانستان باشد.
ریچاردز اینگونه ادامه داد که ارتش و دولت انگلیس بعلت عدم درک آنچه که در افغانستان در خطر بود، مقصر هستند و به همین دلیل مردم افغانستان نیز از عدم توانایی ناتو برای محقق ساختن وعده‌های خود خسته هستند.
بر اساس این گزارش، از آغاز سال 2001 که آمریکا به افغانستان حمله کرد، 343 نظامی انگلیسی در سراسر افغانستان کشته شدند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد