خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

کاهش تقاضای مردم برای نان سنتی پس از هدفمندی یارانه‌ها

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
کاهش تقاضای مردم برای نان سنتی پس از هدفمندی یارانه‌ها
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم با بیان اینکه بزودی اتحادیه کشوری نان های حجیم تشکیل می شود، گفت: هدفمندی یارانه ها صف نان را کوتاه و حق انتخاب را افزایش می دهد.


محمدجواد کرمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گفت: در واقع اجرای این قانون هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع مصرف کنندگان است زیرا با تک نرخی شدن قیمت گندم و آرد و ایجاد رقابت سالم، کیفیت نان نیز بسیار بالاتر خواهد رفت.
کرمی با بیان اینکه پس از هدفمندی یارانه ها وضعیت نان صنعتی در کشور بهتر خواهد شد، اذعان داشت: در این صورت بحث رقابت سالم مطرح می شود و به تبع آن مردم مصرف نانی را ترجیح خواهند داد که هم ماندگارتر و هم از نظر بهداشتی سالم تر است.
کرمی تاکید کرد: با هدفمند شدن یارانه ها در حوزه "گندم، آرد و نان " ما شاهد بالارفتن حق انتخاب، کوتاه شدن صف های نان های سنتی و تحقق خواسته مردم برای افزایش کیفیت نان های تولیدی در کشور از جمله آنهاست.
وی افزود: به هرحال با این اتفاق بزرگ به زودی شکوفایی عظیمی در عرصه صنعت نان ایجاد خواهد شد و بازار نان کشور از وضعیت فعلی خارج می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه بزودی اتحادیه کشوری نان های حجیم و نیمه حجیم تشکیل می شود گفت: در تمامی دنیا هم رسم بر این است که روز 16 اکتبر را به عنوان روز جهانی نان در نظر گرفته و در این روز توسط اتحادیه جهانی نان (UIB) مراسم خاصی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسم روز ملی نان قطعاً تاثیر بسیار مثبتی در جهت فرهنگ سازی برای مصرف درست نان به افراد جامعه خواهد داشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت نان کشور بحث هدفمندی یارانه ها در حوزه "گندم، آرد و نان " را در پیش رو دارد، پس برگزاری چنین مراسمی مسلما کمک بسیار بزرگی در این زمینه به این صنعت خواهد کرد تا این قانون دقیق تر و به صورت کامل در کشور به اجرا در بیاید.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد