خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

السفیر: سیاست تحریم ایران شکست خورده است

با دروغ خواند گزارش رسانه‌های غرب علیه ایران؛
السفیر: سیاست تحریم ایران شکست خورده است
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: خبرنگار السفیر با ارائه گزارشی از تهران نوشت که سیاست تحریم ایران شکست خورده و نشانه‌های این تحریم در زندگی روزمره مردم ایران مشاهده نمی‌شود و مردم به زندگی عادی و طبیعی خود ادامه می‌دهند.


به گزارش فارس، روزنامه السفیر لبنان در گزارشی با عنوان "اوضاع ایران از درون شباهتی به محاصره و تحریم ندارد "، به بررسی اوضاع داخلی ایران پرداخته و ضمن اشاره به جریان عادی زندگی در ایران، بر این مطلب تأکید دارد که محاصره و تحریم‌ها نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرد.

بنابر این گزارش، شهر تهران با وجود وسعت، خیابان‌های گسترده، پاکیزه و مملو از خودرو، شهری سازمان ‌یافته است. در مناطق شمالی کوه‌هایی بلند، مشرف بر شهر هستند و حجم بالایی از آب را در اختیار شهر قرار می‌دهند؛ در نقاط مختلف نیز حرکت‌های عمرانی جدید بر روی بافت قدیمی در حال انجام است. این حرکت، حرکتی کند ولی بررسی شده است نه ساخت و سازی تصادفی؛ فضای سبز گسترده شده در طول و عرض پایتخت شامل درختان سرو، صنوبر، بلوط، شاه درخت، بید و سایر درختان به چشم می‌خورد که مهمترین منبع کاهش آلودگی ناشی از انبوه خودروها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها می‌باشد.

بر اساس این گزارش، با وجود تمامی تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی درباره محاصره و تحریم‌ها، ایران زندگی عادی و طبیعی خود را می‌گذراند؛ ترسی در چهره مردم نیست چرا که چیزی را از دست نداده‌اند؛ خیابانها و بازار تا ساعات پایانی شب پرازدحام است، گاهی اوقات نیز فقط جایگاههای سوخت به دلیل سیستم کارتی توزیع سوخت، ویژه تاکسی‌ها که اکثرا با گاز و نه بنزین کار می‌کنند مملو از خودرو می‌باشد. بعد از افزایش تولید سوخت در 9 پالایشگاه ایران، نیاز به خرید سوخت از خارج بسیار کاهش یافته است. به اعتقاد برخی، اگر قاچاق مقادیر بالای سوخت به خارج از ایران به ویژه افغانستان صورت نگیرد، نیاز بازار داخلی برطرف خواهد شد.

در این پایتخت بزرگ به طول 45 و عرض 35 کیلومتر، حداقل بیش از 5 میلیون جمعیت سکونت دارند که همه روزه به همین تعداد نیز در این شهر مشغول به کار می‌شوند. گفته می‌شود روزانه بیش از 11میلیون نفر در تهران حضور دارند، چرا که این شهر دارای شاخصه‌های مذهبی، توریستی و معماری بارزی همچون زیارتگاه‌ها، برج میلاد که از جنوب تا شمال تهران قابل رؤیت است، منطقه دربند یا جمشیدیه که به قهوه‌خانه‌های کنار رود خود که از بالای کوه جاری می‌شوند؛ مشهور است، به اضافه بازارهای مردمی کوچک و بزرگ و بازارهای شیک و مدرن.

کسانی که این روزها از ایران بازدید می‌کنند این مطلب برایشان ملموس است که چهره ایران به مانند آن چیزی که رسانه‌های غربی از افزایش بحران ناشی از محاصره و تحریم‌های وارده بر این کشور ترسیم می‌کنند، نیست. بنا بر اعلام وزارت بازرگانی حجم تجارت خارجی در 4 سال اخیر بسیار بیشتر از سطح انتظار بوده است. این اطلاعات بر قراردادهای سرمایه‌گذاری و معادلات تجاری و صنعتی با بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی و نیز عربی تأکید دارند به علاوه اینکه تولید گندم بیش از نیاز بازار داخلی شده و به خارج از کشور بویژه مصر صادر می‌شود.

خودکفایی صنعتی، غذایی و کشاورزی تقریبا در تمامی مناطق مشهود است؛ بازارها سرشار از مایحتاج غذایی و کالا هستند؛ توزیع برق در مناطق دور دست به گونه‌ای است که اکثر این مناطق را شامل می‌شود، چرا که ایران با وجود نیاز بین 5 تا 6 هزار مگاوات برق،7 هزار مگاوات برق تولید می‌کند. بخش عمرانی در سرتاسر کشور رو به گسترش است و با تمامی این نکات جلوه‌های تواضع و قناعت در جوانب زندگی نمود دارد.البته در بخش‌هایی از شمال شهر تهران، ثروتمندان زندگی می‌کنند، گویا این مسئله جزء ذات بناهای باشکوه و خودروهای گران قیمت و تنوع لباس و مصرف است به ویژه برای فرزندان ثروتمندان.

نویسنده این مقاله که برای حضور در نمایشگاه مطبوعات به تهران سفر کرده بود در ادامه با اشاره به جایگاه و محبوبیت بالای سید "حسن نصرالله " در نزد بسیاری از ایرانیان نوشت: در نگاه ایرانیان حزب‌الله تنها نیرویی بود که توانست رژیم صهیونیستی را مقهور سازد که این مسئله نزد مردم این کشور رخدادی بزرگ و عظیم است.
در پایان این گزارش با اشاره به شکست تلاش‌های غرب علیه ایران پیش‌بینی شده است که ایران شکست‌های دیگری برای غرب در آینده به همراه داشته باشد.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد