خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

اقتصاد ایتالیا در سه ماه سوم 2010 فقط 0.2 درصد رشد کرد

اقتصاد ایتالیا در سه ماه سوم 2010 فقط 0.2 درصد رشد کرد
تاریخ خبر : 1389/08/23

خبرگزاری فارس: در حالی که دولت ایتالیا رشد اقتصادی 1.2 درصدی را برای این کشور در سال 2010 هدف‌گذاری کرده است اقتصاد ایتالیا در سه ماه سوم این سال فقط 0.2 درصد رشد پیدا کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه استاد مدیریت دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا هشدار داد کاهش رشد اقتصادی و افزایش چشمگیر بدهی و کسری بودجه به شدت اقتصاد ایتالیا را تهدید می کند .
رشد اقتصادی ایتالیا در سه ماه سوم 2010 به کمتر از 0.2 درصد رسیده است و بدهی های این کشور نیز در این مدت رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است .
جیولیانو نوچی تصریح کرد رشد اقتصادی ایتالیا به مراتب کمتر از آلمان و فرانسه است . رشد اقتصادی ایتالیا بسیار پایین و نگران کننده است . روند رشد و رونق کنونی برای اقتصاد ایتالیا کافی نخواهد بود و تنها چیزی که اقتصاد ایتالیا را تا کنون سر پا نگه داشته صادرات بیشتر شرکتهای این کشور بوده است . شرکتهای کوچک ایتالیایی هنوز با بحران مالی و اقتصادی واقعی روبرو هستند .
بانک مرکزی ایتالیا اعلام کرد میزان بدهی های عمومی این کشور در ماه سپتامبر به بیش از 1.85 تریلیون یورو رسیده است که این رقم پس از ژاپن و آمریکا در جهان بی سابقه است . این در حالی است که شرایط اقتصادی منطقه یورو تحت تاثیر اخبار مربوط به بحران بدهی و کسری بودجه ایرلند قرار گرفته است .
به نظر می رسد ایرلند و پرتغال کاندیداهای بعدی پس از یونان برای دریافت کمکهای مالی اتحادیه اروپا هستند .
رشد اقتصادی ایتالیا در سه ماه نخست 2010 به 0.4 درصد و در سه ماه دوم امسال به کمتر از 0.5 درصد رسیده است . دولت ایتالیا رشد اقتصادی 1.2 درصدی را برای سال 2010 پیش بینی کرده است .
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد