خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

در پی اطلاعیه «دل‌آواز»، فرماندار شیراز در گفت‌وگو با ایسنا:

در پی اطلاعیه «دل‌آواز»، فرماندار شیراز در گفت‌وگو با ایسنا:
شرایط برای اجرای کنسرت همایون شجریان در شیراز فراهم است

تاریخ خبر : 1389/08/23


در پی اطلاعیه روابط عمومی شرکت «دل‌آواز» مبنی بر برگزار نشدن کنسرت همایون شجریان در شیراز به دلیل آنچه که عدم همکاری مسؤولان امر نسبت به صدور مجوز بیش از دو شب اجرای کنسرت و افزایش یکباره 200 درصدی اجاره‌بهای سالن، عنوان شده است، فرماندار شهرستان شیراز اعلام کرد: شرایط برای اجرای کنسرت همایون شجریان در شیراز فراهم است.


حسین قاسمی، دقایقی پیش در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، با بیان اینکه از فعالیت‌های قانونی در حوزه موسیقی دفاع می‌کند، گفت: نگاه مسوولان ارشد استان فارس بارور شدن حوزه فرهنگی در همه زمینه‌ها است. شرایط عمومی برای فعالیت‌های فرهنگی با در نظر گرفتن عدالت برای همه فراهم است، لذا برای ما تفاوتی نمی‌کند که همایون شجریان در شیراز کنسرت اجرا کند یا هر هنرمند دیگر موسیقی. به همین منظور نه تنها مخالفتی با برگزاری برنامه‌های همایون شجریان نداریم، بلکه از ایشان دعوت می‌کنیم حتما برای اجرای کنسرت خود در شیراز حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به محدودیت سانس‌های اجرا و افزایش بهای سالن اجرای کنسرت به ایسنا گفت: ما به عنوان فرمانداری شیراز با اجرای هر 3 شب پیش‌بینی شده برای اجرای کنسرت ایشان، مشکلی نداریم و در زمینه اجاره‌بهای سالن هم باید بگویم، هر اجاره‌ای که از دیگران اخذ شده، برای کنسرت ایشان نیز منظور شود.

قاسمی در عین حال تاکید کرد: مسوولان استان فارس به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی هستند و به هیچ عنوان نگاهشان به حوزه هنر، صرفه اقتصادی نیست. لذا با هرگونه افزایش بهای غیرقانونی اجاره سالن به شدت برخورد می‌کنیم و حتی حاضر به هرگونه کمک به اجرای کنسرت هم هستیم. اگر هم دوستان انجمن موسیقی مشکل سالن برای اجرای کنسرت دارند، در هر ساعت از شبانه‌روز که با بنده تماس بگیرند در حل مشکل آنها کمک خواهم کرد.

فرماندار شیراز در پایان گفت: از هرگونه اجرای برنامه‌های هنری به‌ویژه فعالیت‌های قانونی در حوزه موسیقی دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد