خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

* ورود سکه‌های یک‌گرمی به بازار تا حدود دو ماه دیگر

دبیرکل بانک مرکزی به ایسنا خبر داد:
* ورود سکه‌های یک‌گرمی به بازار تا حدود دو ماه دیگر
* تاخیر در عرضه سکه‌ها به دلیل جلوگیری از بازار سیاه بوده است

تاریخ خبر : 1389/08/23


دبیرکل بانک مرکزی از ورود سکه‌های یک‌گرمی بانک مرکزی به بازار تا حدود دو ماه دیگر خبر داد و تاخیر در ورود‌ آن‌ها را به دلیل وجود تعداد کافی و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه عنوان کرد.


سیدمحمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره ورود سکه‌های گرمی به بازار اظهار کرد: ضرابخانه بانک مرکزی در حال حاضر مشغول ضرب سکه‌های گرمی است. ما می‌خواهیم تیراژ این سکه‌ها به حدی برسد که وقتی به بازار آمد به حد کافی وجود داشته باشد و بازار سیاه و رانت برای آن ایجاد نشود.

وی گفت: در حال حاضر مشغول ذخیره‌سازی این سکه‌ها هستیم و زمانی که تعداد آن افزایش یافت، این سکه‌ها را به بازار خواهیم ریخت.

او درباره زمان حدودی ورود این سکه‌ها به بازار گفت: فکر می‌کنم این کار در دو ماه آینده انجام شود. ما قصد داریم ابتدا یک میلیون قطعه تولید کنیم و تا کنون حدود 200 هزار قطعه ضرب شده است.

به گفته او قیمت این سکه‌ها هم با توجه به شرایط روز و قیمت‌های جهانی تعیین می‌شود. وزن این سکه‌ها 1.01 گرم و قطر تقریبی 13.3 میلی‌متر است. عیار سکه گرمی نیز همانند سایر سکه‌های بهار آزادی رایج در بازار 900 در هزار است. این سکه‌ها با بسته‌بندی امنیتی مناسب و بدون ثبت سال ضرب به بازار خواهند آمد.

به گزارش ایسنا پیش از این قرار بود تعداد محدودی سکه گرمی در مهرماه از سوی بانک کارگشایی عرضه شود.

در بسته‌بندی این سکه، کاغذ امنیتی با شش مشخصه قرار گرفته است؛ یک مورد دیگر امنیتی در بسته‌بندی سکه‌های گرمی، شماره سریالی است که به عنوان شناسنامه تولید سکه‌ها که روز و زمان تولید آن درج می‌شود. مرکب چاپ سریال نیز فلورسنتی است که زیر لامپ uv تبدیل به رنگ نارنجی می‌شود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد