خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

تسلیحات کشورهای عربی قدیمی است و باید سلاح‌های جدید بخرند

رئیس شرکت آمریکایی "ریتون " با هدف فروش بیشتر سلاح؛
تسلیحات کشورهای عربی قدیمی است و باید سلاح‌های جدید بخرند
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: رئیس یک شرکت آمریکایی تولیدکننده سلاح که کشورهای عربی خاورمیانه را بازار گرمی برای سلاح‌های آمریکایی یافته است، اعلام کرد که سلاح‌های این کشورها قدیمی است و باید سلاح‌های جدید بخرند.


به گزارش فارس، "توماس کالیگان " در گفت‌وگو با شبکه خبری آمریکایی «سی.ان.ان» اعلام کرد که کشورهای عربی خاورمیانه باید سلاح‌های جدید از آمریکا خریداری کنند.
رئیس اجرای شعبه بین‌الملل شرکت آمریکایی «ریتون»، با این توجیه که تسلیحات کشورهای منطقه خلیج [فارس] قدیمی شده است، تاکید کرد که این کشورها به سلاح‌های جدید نیاز دارند.
وی که رئیس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده سلاح در جهان است و کشورهای حوزه خلیج فارس را بازاری پرسود و گرم برای فروش سلاح‌های آمریکایی یافته است، مدعی شد که سامانه‌های تسلیحاتی کشورهای خلیج فارس از جمله عربستان سعودی قدیمی شده است.
وی برای تکمیل ادعای خود و ترغیب هرچه بیشتر شیوخ و پادشاهان عرب برای دادن پول نفت خود به‌ازای خرید سلاح از آمریکا، سیاست همیشگی کشورش را ادامه داد و مدعی شد که خطراتی که کشورهای خلیج فارس را احاطه کرده است نیز روزافزون شده است.
این فرد آمریکایی، در ادامه ادعای خود افزود که برخی از این خطرات از جانب ایران یا گروهک القاعده در یمن است که امضای قراردادهای تسلیحاتی بزرگ را توجیه می‌کند.
کالیگان فاش کرد که شرکت وی در صدد است سهم خود را از قرارداد فروش میلیاردی سلاح به عربستان سعودی به دست آورد و در کنار آن درصدد امضای قراردادهایی مشابه با کشورهای کویت، قطر و امارات عربی متحده است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد