خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

صادرات برق ایران به کشورهای همسایه افزایش یافت

مدیرعامل شبکه برق ایران:
صادرات برق ایران به کشورهای همسایه افزایش یافت
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس:مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از افزایش میزان صادرات برق ایران به کشورهای همسایه در زمستان سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت نیرو، میرفتاح فتاح قره باغ در خصوص برنامه های تبادل انرژی کشورمان با کشورهای همسایه در زمستان سال جاری، گفت: با توجه به آنکه مصرف داخلی برق در تابستان به دلیل گرما افزایش می یابد لذا برنامه شرکت مدیریت شبکه برق ایران برای صادرات برق در تابستان کاهش و متعاقب آن در زمستان با کاهش دمای هوا و میزان مصرف، صادرات افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: در تابستان سال جاری میزان صادرات برق به کشورهای همسایه به بیش از 450 مگاوات رسید که به همان میزان نیز واردات برق صورت می گرفت.
به گفته وی، در صورت تامین سوخت مناسب میزان صادرات برق ایران در زمستان به بیش از 1000 مگاوات افزایش خواهد یافت که 700 تا 750 مگاوات از این میزان مربوط به صادرات برق به کشور عراق خواهد بود.
فتاح همچنین از آمادگی ایران برای صادرات 120 مگاوات برق به کشور های افغانستان و پاکستان در زمستان امسال خبر داد و گفت: در خصوص کشور ترکمنستان نیز به صورت تهاتری واردات و صادرات برق در صورت نیاز طرفین انجام می گیرد.
ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق و افغانستان انرژی مبادله می کند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد