خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

ایندیپندنت: واشنگتن شکست سیاسی سختی در عراق خورد

در پی ناکامی آمریکا در روی کار آوردن نامزد موردنظر خود؛
ایندیپندنت: واشنگتن شکست سیاسی سختی در عراق خورد
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی در پی برون رفت گروه‌های سیاسی عراق از بن‌بست بحران تشکیل دولت در عراق نوشت که واشنگتن در این روند متحمل شکست سختی شد.


به گزارش فارس، روزنامه "ایندیپندت " طی مقاله‌ای نوشت، آمریکا در زمینه تشکیل دولت جدید عراق شکست سیاسی سختی را متحمل شد.
این روزنامه در ادامه نوشت: در پی برگزاری نشست پارلمان عراق در پنجشنبه شب گذشته [20 آبان]، نهایی شدن توافق‌های صورت گرفته میان گروه‌های سیاسی عراق و تشکیل دولت پس از 8 ماه بن‌بست سیاسی، آمریکا شکست سختی در این روند متحمل شد بطوری که "ایاد علاوی " نامزد مورد تایید واشنگتن برای تصدی پست نخست‌وزیری در این مسیر ناکام ماند. هر چند که وی [بدلیل حمایتها و تبلیغهای آمریکا و عربستان] در انتخابات اخیر توانسته بود 91 کرسی پارلمان را به خود اختصاص دهد، اما تلاش‌های شخص "باراک اوباما " رئیس‌جمهور، "جو بایدن " معاون وی و سناتور "جان مک کین " در راس یک هیئت از کنگره آمریکا نیز نتوانست کردها را متقاعد کند که از پست ریاست‌جمهوری عراق عقب‌نشینی کنند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از "غسان العطیة " رئیس مرکز عراقی توسعه دموکراتیک نوشت: سیطره آمریکا در عراق پایان یافته است و نفوذ آن در این کشور هر روز کاهش می‌یابد.
در ادامه این گزارش به حمایت آمریکا، عربستان، ترکیه، اردن و برخی دیگر از کشورهای عربی از علاوی برای به قدرت رسیدن در عراق و تصدی پست نخست‌وزیری یا ریاست‌جمهوری در این کشور اشاره و اعلام می‌شود که تمام این تلاش‌ها ناکام ماند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد