خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

افزایش پلکانی نرخ بلیت هواپیما در سه سال اول برنامه پنجم

مدیرعامل هما در گفت‌گو با فارس خبر داد‌:
افزایش پلکانی نرخ بلیت هواپیما در سه سال اول برنامه پنجم
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ‌ایران‌ایر با بیان اینکه تا قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها قیمت بلیت هواپیما مجدد افزایش نمی‌یابد، گفت‌: بعد از افزایش قیمت سوخت افزایش مجدد قیمت بلیت خواهیم داشت، البته در برنامه پنجم هم پیش‌بینی شد که در سه سال اول برنامه، نرخ بلیت هواپیما به سمت آزاد‌سازی حرکت کند.


فرهاد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: موضوع افزایش نرخ بلیت هواپیما قبل از سال 89 مورد تقاضای ایرلاین‌ها از دولت و سازمان هواپیمایی کشوری بود.
وی ادامه داد: پس از ارایه نظریات شرکت‌های هواپیمایی به دولت در این‌باره و بررسی‌های کارشناسی گوناگون تغییر قیمت، موضوع افزایش 30 درصدی قیمت بلیت هواپیما اعمال شد.
مدیرعامل ایران‌ایر تصریح کرد: البته درخواست شرکت‌های هواپیمایی داخلی افزایش درصد بیشتری از مبلغ قبلی بود اما دولت با توجه به ملاحظات و بررسی‌های خود، فعلاً با همان افزایش 30 درصدی قیمت بلیت موافقت کرد و با تصویب شورای عالی هواپیمایی، این ابلاغ صورت گرفت.
پرورش با تأکید بر اینکه این 30 درصد افزایش با احتساب نرخ فعلی سوخت که به شرکت‌های هواپیمایی ارایه می‌شود صورت گرفته است، اضافه کرد: هر زمان موضوع آزاد‌سازی قیمت حامل‌های انرژی و افزایش قیمت سوخت تصویب شود، همسو با میزان افزایش نرخ سوخت، نرخ بلیت نیز افزایش پیدا می‌کند و تابع آن است.
مدیرعامل هما تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است که در سه سال اول برنامه، نرخ بلیت هواپیما به سمت آزاد‌سازی حرکت کند، همچنین نرخ سوخت نیز باید طی سه سال اول برنامه آزاد شود.

* افزایش 100درصدی نرخ سوخت به معنای افزایش 100درصدی قیمت بلیت نیست

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نرخ بین‌المللی سوخت در فوب خلیج فارس، اظهار داشت: این رقم در حال حاضر با احتساب مالیات و هزینه نقل و انتقال، حدود هر لیتر 6500 ریال است که اگر به تدریج نرخ سوخت برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به قیمت مذکور برسد، به همین ترتیب نرخ بلیت نیز باید افزایش پیدا کند.
پرورش توضیح داد: البته نباید این نکته را فراموش کرد که اگر نرخ سود 100 درصد افزایش پیدا کند، نرخ بلیت هواپیما افزایش 100 درصدی نخواهد داشت زیرا هزینه سوخت هم‌اکنون در ایران به طور متوسط برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران حدود 17 درصد هزینه‌های عملیاتی را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: افزایش نرخ بلیت هواپیما در ایرلاین‌های داخلی تناسبی خاص با افزایش نرخ سوخت خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان اینکه تا قبل از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها، افزایش قیمت بلیت هواپیما رخ نخواهد داد، گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما پس از اجرای قانون هدفمند‌سازی، تابع میزان و زمان افزایش قیمت سوخت است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد