خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

آیت‌الله العظمی صافی:شیعیان مهدی (عج) باید پیشرفته‌ترین انسان‌ها

آیت‌الله العظمی صافی:
شیعیان مهدی (عج) باید پیشرفته‌ترین انسان‌ها باشند
اگر می‌خواهیم در دنیا عزت داشته باشیم باید سواد را فراگیر کنیم

تاریخ خبر : 1389/08/22


آیت الله صافی گلپایگانی روز شنبه در دیدار مدیران نهضت سوادآموزی گفت: شیعیان حضرت حجت‌(عج) باید پیشرفته ترین مردم و در همه جهت کامل باشند و آنچه مربوط به ترقی حقیقی جامعه است را بدانند و در همه عرصه‌ها پیشتاز باشند.


به گزارش ایسنا؛ این مرجع تقلید اظهارکرد: کسانی که تلاش می کنند تا ریشه بی سوادی را بخشکانند و این نقص و عیب را از آحاد جامعه بزدایند، باید مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند.

وی افزود: سواد و سواد آموزی کار بسیار مهمی است و برای هر ملت و جامعه سودمند است؛ چون موجودیت انسان به واسطه سواد و علم تغییر می کند و تکامل می‌یابد.

وی با اشاره به آمارهای خوب رشد سواد در کشور ادامه دادند: آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین نشان می دهد کشور در این زمینه گام های خوبی برداشته است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: آمار باسوادی قم بسیار خوشحال کننده است، البته در قم نباید حتی یک بی سواد داشته باشد، چون در این شهر محدثین و بزرگان رشد یافته‌اند و هم اکنون نیز علمای فراوانی در آن زندگی می‌کنند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به مسئولین سواد‌آموزی خاطرنشان کرد: باید تربیت در کنار تعلیم مورد توجه باشد؛ یعنی مردم را با احکام دین و آداب اسلامی آشنا کنید و حتی سواد آموزی را بهانه ای برای تبلیغ دین و آشنایی مردم با معارف اهل بیت‌(ع) قرار دهید.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: باید به خواهرانی که در نهضت سوادآموزی مشغول هستند، بانوان را تشویق به حجاب کنند.

وی گفت: شیعیان حضرت حجت‌(عج) باید پیشرفته ترین مردم و در همه جهت کامل باشند و آنچه مربوط به ترقی حقیقی جامعه است را بدانند و در همه عرصه‌ها پیشتاز باشند.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در دنیا عزت داشته باشیم، باید سواد را در کشور فراگیر کنیم، زیرا با این امکاناتی که نظام اسلامی فراهم نموده است، وجود افراد بی سواد قابل قبول نیست.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد