خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

بحران مالی در آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است

کارشناس اقتصادی آمریکا در گفت‌وگو با فارس:
بحران مالی در آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: یک کارشناس اقتصادی آمریکایی با اشاره به موج جدید ورشکستگی‌های بانکهای آمریکایی گفت که بحران مالی در این کشور وارد مرحله جدیدی شده است.


"برتی کلر "، کارشناس آمریکایی مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس گفت: در فضای کنونی اقتصادی، اعتبارات بانکی همواره کاهش می‌یابد و بانک‌های مرکزی علیرغم تزریق صدها میلیارد دلار به سیستم بانکی جهان، تاکنون قادر به مهار بحران نبوده اند. در این حال، اقتصاد واقعی کشورهای اروپائی اولین اثرات این بحران مالی و بانکی را لمس می‌کنند.

*آمریکایی‌ها اعتمادی به سرمایه‌گذاری در بخش دولتی ندارند*

کلر در پاسخ به سوالی درباره تاثیر بحران مالی آمریکا گفت: هم اکنون در آمریکا شاهد اوضاع بسیار ناگواری هستیم و با وجود کمکهای بانک مرکزی، ما همچنان شاهد ورشکستگی بانکها هستیم. مردم اعتماد زیادی به سرمایه‌گذاری در بخشهای دولتی ندارند زیرا نمی‌دانند واقعا چه اتفاقی روی خواهد داد.

*وعده‌های پوچ برای افزایش قدرت خرید مردم*

کلر افزود: بحران باعث وحشت مردم شده و قدرت خرید آنها کاهش یافته است. وعده‌های دولتی برای افزایش قدرت خرید مردم و عدم افزایش مالیاتها توخالی بود زیرا عملا شاهد نارضایتی روزافزون مردم از سیاستهای اقتصادی دولت هستیم.
کلر درباره تاثیر بحران مالی امریکا بر کشورهای اروپایی گفت: بانک مرکزی اتحادیه اروپا رشد کمتری برای اقتصاد و افزایش تعداد بیکاران را برای کشورهای عضو این اتحادیه پیش‌بینی می‌کند. از سوی دیگر، اقدامات بسیاری در زمینه تأثیر برخورد این بحران مالی و بانکی که از آمریکا می‌آید، در اروپا اتخاذ گردیده است. اکثریت کشورهای اروپائی کنترل بر روی بانک‌ها و سیستم بانکی را افزایش داده، به نحوی که به بانکها اجازه داده نخواهد شد که از حد و مرز قوانین و مقررات تعیین شده تجاوز نمایند، اما به هر حال این کشورها نیز به شدت تحت تاثیر قرار دارند زیرا اقتصاد آنها با اقتصاد آمریکا گره خورده است.

*مرحله جدید بحران اقتصادی در آمریکا*

کلر خاطر نشان کرد: بحران مالی آمریکا با اعلان ورشکستگی یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه گذاری به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی‌های خود وارد مرحله جدیدی شد. ورشکستگی بانک بزرگ لمن برادرز ضربه سختی به اقتصاد بحران زده آمریکا وارد کرد.
وی افزود: موسسه لمن برادرز که در زمینه های مختلف خدمات مالی از جمله بانک سرمایه گذاری، مدیریت و معاملات اوراق بهادار و خدمات بانکی فعال بوده، بزرگترین موسسه مالی آمریکا است که در نتیجه مشکلات ناشی از بحران مالی یک سال اخیر اعلان ورشکستگی کرد. البته شمار دیگری از موسسات مالی بزرگ آمریکا نیز با بحران جدی مواجه شده اند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد