خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

توسعه میدان گازی کیش متوقف نشده است

مدیرعامل شرکت ملی نفت در گفت‌وگو با فارس و در واکنش به شایعات:
توسعه میدان گازی کیش متوقف نشده است
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: توسعه میدان گازی کیش متوقف نشده و بانک ملت این طرح توسعه را بر عهده گرفته و انجام می‌دهد.


احمد قلعه‌بانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی در خصوص توقف طرح توسعه میدان گازی کیش تاکید کرد: توسعه میدان گازی کیش متوقف نشده و بانک ملت این طرح توسعه را بر عهده گرفته و انجام می‌دهد.
وی افزود: بانک ملت پیمانکاران این طرح را انتخاب می‌کند که یکی از آنها پتروپارس است؛ در واقع پتروپارس و شرکت ملی حفاری نیز درگیر توسعه این میدان هستند که پیمانکاران بانک ملت محسوب می‌شوند.
به گزارش فارس پیش از این اخباری در زمینه توقف طرح توسعه میدان گازی کیش در رسانه‌ها منتشر شده بود.
بر اساس این گزارش، در مرحله نخست توسعه میدان گازی کیش تولید 20 میلیون مترمکعب گاز در روز پیش بینی شده است و بر اساس مذاکرات صورت گرفته ، قرار است خط لوله زیر دریایی به طول 200 کیلومتر، گاز تولیدی از میدان کیش را به کشور عمان انتقال دهد.
بر اساس این گزارش میدان مستقل گازی کیش، به عنوان هفدهمین مخزن بزرگ گاز جهان شناخته می‌شود. حجم گاز درجای اولیه مخزن کیش معادل 48 تریلیون فوت مکعب، میزان گاز قابل برداشت آن معادل ‎ 36تریلیون فوت مکعب و حجم میعانات گازی درجای اولیه این میدان نیز ‎ 514 میلیون بشکه تخمین زده شده است.
قرارداد طرح توسعه میدان گازی کیش با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیارد تومانی و با هدف تولید روزانه 85 میلیون مترمکعب گاز و 30 هزار بشکه میعانات گازی، 17 بهمن ماه سال گذشته با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروپارس، سازه و جهان پارس امضا شد.
همچنین قرارداد تأمین مالی این طرح با بانک ملت امضا شده و حفاری و خدمات پشتیبانی از جمله تأمین کالا و مواد برای اجرای این طرح به عهده شرکت ملی حفاری گذاشته شده است.
طرح توسه میدان گازی کیش که ذخایر گاز شیرین را در خود جای داده در چارچوب استانداردهای پارس جنوبی معادل پنج فاز است که با احتساب هر فاز 25 میلیون مترمکعب گاز، در مرحله نخست فازهای اول و دوم سپس سایر فازهای آن به بهره برداری می‌رسد.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد