خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

اقتصاد منطقه یورو به رکود نزدیکتر شد

با کاهش رشد به زیر 0.5 درصد
اقتصاد منطقه یورو به رکود نزدیکتر شد
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس : موسسه آمار اروپا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد رشد اقتصادی 16 کشور عضو یورو طی سه ماه سوم 2010 به کمتر از 0.4 درصد رسیده است .


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس رشد اقتصادی آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو طی سه ماه سوم 2010 کاهش یافته و هلند نیز با رشد منفی اقتصادی روبرو شده است . رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه دوم 2010 به یک درصد رسیده بود .
کارشناسان اقتصادی پیش از این رشد اقتصادی 0.5 درصدی را برای اروپا پیش بینی کرده بودند . این مساله نشانگر کاهش رشد اقتصادی اروپا نسبت به آمریکا در سه ماه سوم 2010 است. رشد اقتصادی آمریکا در این مدت به 2 درصد رسیده است . این در حالی است که فرانسه و آلمان همچنان در مسیر رشد و رونق اقتصادی هستند ولی برخی کشورها مثل یونان، ایرلند و اسپانیا با بحران بدهی و کسری بودجه روبرو هستند .
بر اساس این گزارش رشد اقتصادی آلمان از 2.3 درصد در سه ماه دوم 2010 به کمتر از 0.7 درصد در سه ماه سوم کاهش یافته است . رشد اقتصادی فرانسه نیز از 0.7 درصد در سه ماه دوم به کمتر از 0.4 درصد در سه ماه سوم کاهش یافته است . رشد اقتصادی یونان نیز در این مدت با افت 1.1 درصدی روبرو شده است . رشد اقتصادی هلند نیز با افت 0.1 درصدی روبرو شده است .
تولیدات صنعتی آلمان در سه ماه سوم 2010 به شدت کاهش داشته و اقتصاد هلند نیز که به شدت به صادرات وابسته است با افت محسوس صادرات روبرو شده است . ادامه نگرانیها نسبت به وضعیت بحران بدهی در ایرلند و سایر کشورهای منطقه یورو موجب کاهش ارزش یورو در برابر دلار شده است . سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران تکرار وضعیت یونان برای سایر اقتصادهای بدهکار منطقه یورو هستند .
بر اساس این گزارش رشد اقتصادی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا شامل سوئد و انگلیس نیز در این مدت به 0.4 درصد رسیده است .
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد