خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

محاکمه فرزندان خطاکار را از آیت‌الله گیلانی بیاموزیم

عاکف در گفت‌وگو با فارس:
محاکمه فرزندان خطاکار را از آیت‌الله گیلانی بیاموزیم
تاریخ خبر : 1389/08/22

خبرگزاری فارس: نویسنده ادبیات دفاع مقدس با بیان اینکه نباید حب فرزند توسط پدران انقلابی منجر به چشم‌پوشی از خطای فرزندانشان شود، تأکید کرد: محاکمه فرزندان خطاکار را از آیت‌الله گیلانی بیاموزیم.


سعید عاکف، پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به شکاف‌ نسلی فرزندان سیاستمداران انقلابی، اظهار داشت: آیت‌الله گیلانی فرزندی داشت که به گروهک منافقین ملحق شده بود و از آنجایی که این بزرگوار خود را متعهد به انقلاب می‌دانست با حکم خود، فرزندش را اعدام کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط انقلاب هیچ گاه عوض نخواهد شد، گفت: شاید عده‌ای مطرح کنند که انتظار چنین اقداماتی در فضای اوایل انقلاب وجود داشت و در شرایط امروز که فضای انقلاب تغییر کرده است، نمی‌توان انتظار چنین موضع‌گیری‌هایی را داشت.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس تصریح کرد: در پاسخ به این شبهه باید گفت که اگر دشمنی آمریکا و اسرائیل با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام شدنی بود چنین سخنی را می‌توانستیم قبول کنیم در صورتیکه استکبار جهانی روز به روز با توطئه‌های خود به دنبال ضربه زدن به این انقلاب است.

عاکف در ادامه افزود: البته باید عنوان کرد که بحث رفاه طلبی و انس با دنیا که توسط همین پدران انقلابی در جامعه ما بنیان‌گذاری شد چشم آنها را برای دیدن حقایق و خطای فرزندانشان نابینا کرد و شور و شعور انقلابی را در آنها کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی چگونه می‌توان از این افراد توقع داشت که با فرزندان خود برخورد کنند، عنوان کرد: این افراد نه تنها در برابر انحرافات فرزندانشان موضع‌گیری نکرده بلکه از آنها حمایت و پشتیبانی کردند.

عاکف خاطر نشان کرد: انتظاری که مردم از مراکزی قضایی کشور دارند این است که بدون توجه به سابقه پدران این افراد، عدل اسلامی را به اجرا در بیاورند تا درس عبرتی برای دیگرانی باشد که قصد فتنه‌گری در آینده را دارند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد