خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

آغاز عرضه دومین شرکت نفتی مشمول اصل‌٤٤ در بورس/‌١/

آغاز عرضه دومین شرکت نفتی مشمول اصل‌٤٤ در بورس/‌١/

تاریخ خبر : 1389/08/22


سرانجام پس از ماه‌ها انتظار فعالان بازار سرمایه، مسوولان وزارت نفت به واگذاری پالایشگاه تبریز رضایت دادند و پس از سپرده کردن سهام این شرکت، 5 درصد از سهام دومین شرکت نفتی مشمول اصل 44 امروز وارد بورس شد.


علی صحرایی ـ مدیر بازار شرکت بورس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، از عرضه سهام پالایشگاه تبریز خبر داد و گفت: تعداد 97 میلیون و 105 هزار و 275 میلیون سهم از سهام شرکت پالایشگاه نفت تبریز معادل 5 درصد از سهام این شرکت امروز در بورس عرضه شد.

وی افزود: 5 درصد از سهام این شرکت که متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است به عنوان 455 امین شرکت پذیرفته شده در بورس و در بازار اول و نماد "شبریز" عرضه ‌شده است.

صحرایی با اشاره به اینکه این سهام در حال رقابت است عنوان کرد: رقابت برای این سهم از 120 تومان آغاز شده و همچنان این رقابت برای کشف قیمت ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه نفت تبریز در ششم اردیبهشت‌ماه امسال در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش و این شرکت در 11 اردیبهشت ماه در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

عرضه سهام شانزدهمین شرکت مشمول اصل 44 بوسیله کارگزاری بانک صنعت و معدن انجام می شود تا این شرکت بعد از بیمه دانا و پست بانک، سومین شرکت تازه وارد سال جاری بورس باشد.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌ این شرکت 194 میلیارد تومان است و ظرفیت آن 110 هزار بشکه در روز است، همچنین30 درصد پالایشگاه تبریز به سهام عدالت واگذار شده، 20 درصد به رد دیون تعلق گرفته و 50 درصد دیگر در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد