خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

رسوایی دیگری برای سارکوزی؛

رسوایی دیگری برای سارکوزی؛
رییس ‌جمهور فرانسه به جاسوسی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران متهم شد

تاریخ خبر : 1389/08/22


چند ماه پس از مواجهه با اعتراض‌ها بر سر طرح اصلاحات امور مستمری بگیران و تصمیم برای اخراج هزاران کولی از فرانسه، رئیس جمهور این کشور اکنون با اتهام جاسوسی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این کشور روبه‌رو شده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اتهام‌های جدید علیه نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه شامل دستور برای بازرسی از منازل و دفاتر خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، شنود مکالمات و رهگیری منابع مورد استفاده روزنامه‌نگاران و هم چنین تشکیل و نظارت بر یک گروه ویژه مخفی برای جاسوسی از روزنامه‌نگاران است.

روزنامه نگاران و خبرنگاران فرانسوی اعلام کردند که نیکولا سارکوزی با هدف جلوگیری از فعالیت آنها برای افشای فساد گسترده در دولت پاریس این اقدام را انجام داده است.

به نوشته روزنامه گلوب اند میل،‌ اگر چه روسای جمهور پیشین فرانسه نیز از رسانه‌ها در این کشور جاسوسی می‌کردند اما اتحادیه روزنامه‌نگاران فرانسه اعلام کرد که این حوادث نشان می‌دهد جاسوسی دولت سارکوزی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بسیار جدی بوده است.

دومینیک پرادالی، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در فرانسه گفت: آنچه را که شاهدش هستیم بدتر از دوران ریچارد نیکسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا است. حتی بدتر از رسوایی واترگیت در آمریکاست.

روزنامه‌نگاران فرانسه هم چنین در حال انجام تحقیقات در مورد فرار از پرداخت مالیات و یکسری فساد مالی در دولت سارکوزی هستند.

در ماه اکتبر فردی وارد خانه خبرنگار روزنامه لوموند شد و کامپیوتر وی را به سرقت برد. دفتر دو خبرنگاری که موضوع پرداخت پول از سوی بتانکورت، ثروتمندترین زن فرانسه به کمپین انتخاباتی سارکوزی را بررسی می‌کردند، مورد بازرسی قرار گرفت و کامپیوترهای آنها نیز ربوده شد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سارکوزی دستور تشکیل یک گروه ویژه برای استفاده از تکنیک‌های ضد اطلاعاتی با هدف رهگیری فعالیت‌های خبرنگارانی که به وی توهین کرده‌اند، صادر کرده است.

دفتر سارکوزی هرگونه اتهام جاسوسی از خبرنگاران را رد کرده است.

فرانسوا میتران، رئیس جمهور سابق فرانسه گروهی را تشکیل داده بود تا مکالمات و گفتگوهای خبرنگاران را شنود کنند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد