خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

چکش‌کاری سرعت اینترنت و وجاهت قانونی انتصاب در پست بانک

چکش‌کاری سرعت اینترنت و وجاهت قانونی انتصاب در پست بانک

تاریخ خبر : 1389/08/22


خبر مهمی که در هفته گذشته منتشر شد به حکمی از سوی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، مبنی بر انتصاب محمدحسن کرباسیان به سمت رییس هیات‌ مدیره و مدیرعامل شرکت پست و انتصاب محمدحسن محبیان عراقی - رییس پیشین شرکت پست- به عنوان مدیر عامل پست بانک مربوط بود که اخیرا بخشی از سهام پست بانک در بورس عرضه شده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از این حکم سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی در نامه‌های جداگانه‌ای احکام انتصاب رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید پست‌بانک و دو عضو دیگر هیات‌مدیره از سوی وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در هفته گذشته را به دلیل آنچه طی نشدن فرآیند قانونی عنوان کردند، فاقد وجاهت قانونی دانستند.

در این باره یک منبع آگاه به ایسنا می‌گوید: "حکم برکناری افضلی در کنار احکام دو عضو دیگر هیات‌مدیره، به دلیل همکاری آن‌ها در واگذاری پست‌بانک در اجرای تکالیف قانونی و مقاومت آنان در برابر فشارهای برخی از معاونان وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات انجام شده است."

به گزارش ایسنا پیش از این سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان ناظر بازار سرمایه و بانک مرکزی به عنوان ناظر بازار پول کشور، قبلا به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای دعوت غیرقانونی مجمع پست‌بانک تذکر و از تشکیل آن ممانعت به عمل آورده‌اند و افضلی و دو عضو دیگر هیات‌مدیره را همچنان مدیران قانونی پست بانک اعلام و انتصاب محبیان و دو فرد دیگر را فاقد وجاهت قانونی اعلام کردند.

چکش‌کاری محدودیت سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد که لایحه برداشتن محدودیت اینترنت 128 کیلوبیت بر ثانیه در مجلس در حال چکش کاری است.

دکتر رضا تقی‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه لایحه برداشتن محدودیت اینترنت 128 کیلوبیت برثانیه در مجلس شورای اسلامی به کجا رسیده تصریح کرد: این وزارتخانه طبق برنامه حرکت می‌کند و برهمین اساس ما لایحه را تقدیم مجلس کرده‌ایم و تصمیماتی که در مجلس اتخاذ شود همان را اجرا خواهیم کرد. هنوز این موضوع نهایی نشده ولی امیدواریم که به آن پرداخته شود.

اختلال در تلفن ثابت برخی مناطق تهران

هفته گذشته همچنین عملیات کابل‌برگردان با هدف توسعه و تقویت شبکه کابل در مراکز مخابرات شهید منتظری، مرحوم نهری، سلمان فارسی، شهید توکلی، شهید حق‌شناس و سعدی در شهر تهران و مرکز مخابرات شهید کریم‌زاده در محدوده مخابرات البرز از تاریخ 18 آبان‌ماه آغاز شد.

با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکان در برخی مناطق به مدت 72 ساعت با اختلال همراه بود و در برخی مراکز دیگر ارتباط مشترکان به مدت سه روز دچار اختلال شد.

چهار میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عربستان

شرکت ارتباطات زیرساخت هم اعلام کرد که در 16 روز نخست آغاز مراسم حج امسال، چهار میلیون و 500 هزار دقیقه مکالمه بین ایران و عربستان را با موفقیت برقرار کرد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 46 درصد رشد را نشان می‌دهد.

تکذیب افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت

هفته‌ای که گذشت در رسانه‌ها به نقل از وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاکید شد که برنامه‌ای برای افزایش یا تغییر قیمت در حوزه خدمات ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نخواهیم داشت.

رضا تقی‌پور هم‌چنین شایعات مربوط به افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت را کذب محض دانست و اظهار کرد: هر کسی که در این باره سوالی دارد، می‌تواند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه و در آنجا مسائل خود را مطرح کند.

چند برابر شدن هزینه‌ی کلاهبرداری‌ تلفن همراه

بر اساس هشدار یک شرکت امنیتی، با آغاز فعالیت خلافکارانی که تلفن‌های هوشمند را هدف می‌گیرند، از هر صد نفر یکی قربانی کلاهبرداری پیامکی می‌شود.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جدیدترین پژوهش نشان داد که با ادامه رشد سریع استفاده از اینترنت موبایل، خلافکاران از فن‌آوری‌های جدید موثرتری بهره می‌برند.

سیم‌کارت اعتباری همراه اول در پاکستان

هفته گذشته اعلام شد که با انعقاد قرارداد میان همراه اول و اپراتور UFONE پاکستان، سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول نیز در پاکستان آنتن داد.

پاکستان چهارمین کشور خارجی است که سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در آن آنتن می‌دهد. پیش از این مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول می‌توانستند در کشورهای عربستان، عراق و سوریه از تلفن همراه خود استفاده کنند. به زودی برقراری این سرویس در کشورهای همسایه از جمله ترکیه و امارات نیز امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد