خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

20 میلیون خانوار ایرانی یارانه گرفتند

20 میلیون خانوار ایرانی یارانه گرفتند
تاریخ خبر : 1389/08/21

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آمار ایران گفت: یارانه‌ای که به‌حساب سرپرست خانوارها واریز شد، بر مبنای 20 میلیون خانواری است که اطلاعات آن توسط مرکز آمار ایران در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عادل آذر که به بوشهر سفر کرده صبح دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده به وزارت رفاه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها 20 میلیون خانوار ایرانی فرم اطلاعات اقتصادی خانوارها را پر کرده‌اند.
وی تصریح کرد: این تعداد خانوار ایرانی شامل 67 میلیون و 640 هزار نفر می‌شود که فرم مربوط به اطلاعات اقتصادی را پر کرده‌اند.
وی افزود: یارانه‌ای که به‌حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود بر مبنای 20 میلیون خانواری است که اطلاعات آن توسط مرکز آمار ایران در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به مصوبات مهم مجلس در ارتباط با مرکز آمار ایران گفت: بر اساس مصوبه مجلس مرکز آمار ایران تنها مرکز مرجع تهیه و انتشار آمارهای رسمی کشور اعلام شد.
آذر تصریح کرد: مصوبه دیگر مربوط به ماده 65 مکرر است که علاوه بر ماموریت‌های جاری مرکز آمار، بحث شاخص‌های جدید و جمع‌آوری شاخص‌های جدید را نیز شامل نرخ بهره‌وری، توسعه انسانی، تحقق برنامه 5 ساله توسعه، نقشه جامع علمی کشور و ... بر عهده می‌گیرد.
وی گفت: بر اساس این مصوبه مرکز آمار ایران وظیفه دارد اطلاعات شاخص‌های مذکور را جمع‌آوری و به دستگاه‌های مختلف ارائه کند.

*30 هزار خانوار تحت پوشش سرشماری آزمایش نفوس و مسکن قرار می‌گیرند

رئیس مرکز آمار ایران در ارتباط با اجرای طرح سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در کشور بیان کرد: این طرح دو سال است که در حال اجراست و امسال در 5 استان بوشهر، تهران، آذربایجان شرقی، کرمان و کرمانشاه به صورت آزمایشی از هشتم تا 28 آبانماه اجرا می‌شود.
آذر افزود: به دلیل ویژگی‌ها و نوع فعالیت‌ها شهرستان دیلم در استان بوشهر برای سرشماری آزمایشی انتخاب شده است و این سرشماری می‌تواند دیدگاه‌های خوبی را برای سرشماری اصلی ارائه کند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن باید بستر مناسبی برای رسیدن به سند چشم انداز توسعه کشور باشد.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد