خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

العرب‌آنلاین: سیاست آمریکا مقابل ایران "وحشیانه " است

العرب‌آنلاین: سیاست آمریکا مقابل ایران "وحشیانه " است
تاریخ خبر : 1389/08/21

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری در مقاله‌ای با بیان اینکه سیاست‌ آمریکا برای فریب کشورهای دیگر در زمان و مکان مختلف، متفاوت است، سیاست‌های آمریکا مقابل ایران را وحشیانه خواند.


به گزارش فارس، پایگاه خبری العرب‌آنلاین در مقاله‌ای به قلم "زیاد ابو شاویش " به سفر "جان کری " رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به منطقه و به سوریه اشاره کرد و نوشت: جان کری در دیدار خود با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بر ضرورت توجه به نقش دمشق برای تحقق صلح در خاورمیانه تاکید کرد و با اعلام اینکه وی به اهمیت نقش سوریه واقف است، اعلام کرد که مسئولیت شکست حل صلح‌آمیز مسئله بر عهده اسرائیل است.
العرب آنلاین نوشت: در مقابل، "جو بایدن " معاون باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در جمع اعضای جمعیت اتحادیه‌های یهودی در آمریکای شمالی در نیواورلئان، مناسبات آمریکا با دولت اسرائیل را کاستی‌ناپذیر خواند و تاکید کرد که ممکن نیست این مناسبات متاثر از چیزی شود مگر در سطوح تاکتیکی.
العرب‌آنلاین با توجه به این دو موضع از دو مقام بلندپایه دولت آمریکا نوشت: مقام اول پیش از اینکه وارد سوریه شود، نقش این کشور را در لبنان و به طور کلی در منطقه به صورتی پنهان منفی توصیف کرد و تلاش کرد که در تمایل سوریه برای حمایت از ثبات لبنان یا عراق یا صلح با اسرائیلی که خاک سوریه و فلسطین را اشغال کرده است و قطعنامه‌های سازمان ملل را زیر پا می‌گذارد، تردید کند.
این پایگاه خبری نوشت: جان کری در لبنان این سخنان را بر زبان راند که "ما می‌خواهیم که سوریه در منطقه برای تحقق صلح در لبنان و با اسرائیل نیروی سازنده باشد و ما را در چالش‌هایی که با ایران داریم کمک کند. "
این پایگاه خبری با اشاره به سیاست آمریکا نوشت: شاید آمریکا دو یا چند چهره از خود نشان می‌دهد که از هر کدام در زمان و مکان مناسب برای فریب دیگران استفاده می‌کند در حالی که وجهه سیاست‌های خود را مثبت نشان می‌دهد.
العرب آنلاین افزود: مشکل ما با آمریکایی‌‌ها همانطور که بشار اسد اعلام کرد این است که در مقابل هر چه آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند، نمی‌گوییم «بله»؛ و گره مشکل و بهبود روابط با آمریکا در همین است. در حالی که آمریکا بر خلاف همه کارشکنی‌هایی که اسرائیل در راه سیاست‌های آمریکا در منطقه می‌کند و گاهی سیاست‌های تل‌آویو به مرز ایجاد جنگ می‌رسد، باز آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند.
العرب‌آنلاین نوشت: همین سیاست را آمریکا برای ایران نیز به کار می‌برد؛ در حالی که آمریکا اسرائیل را از تهدید نظامی ایران بر حذر می‌دارد، ولی خود از سویی دیگر خطرناک‌ترین و وحشیانه‌ترین سیاست‌ها را با تحریم اقتصادی و مالی و ترغیب دیگر کشورها به تحریم تهران، علیه ایران اعمال می‌کند.
به نوشته زیاد أبو شاویش، اگر تغییرات سیاست آمریکا را برای هر کشوری در نظر بگیریم، در مقابل از ثبات سیاست این کشور مقابل اسرائیل و کمک‌کردن به آن اعجاب ما را برمی‌انگیزاند.
این پایگاه خبری در پایان تصریح کرد که سیاست‌های آمریکا را می‌توان از طریق مواضع و سخنان مقامات آمریکایی و رفتار آنان در خصوص منازعه اعراب و اسرائیل دریافت و اعراب و ترک‌ها و ایرانی‌ها باید این سیاست‌ها[ی مختلف و البته ثابت مقابل اسرائیل] را برای برنامه‌های آتی خود در نظر بگیرند.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد