خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

برگزاری مجدد مجمع سالانه پست بانک جای اشکال دارد

برگزاری مجدد مجمع سالانه پست بانک جای اشکال دارد
تاریخ خبر : 1389/08/21

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حسابرسی گفت: برگزاری مجدد مجمع سالانه شرکت پست بانک طبق قانون بودجه سال جاری دولت جای اشکال دارد و غیر قانونی است.


اکبر سهیلی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس،‌در رابطه با نامه درخواست وزیر ارتباطات برای برگزاری مجدد مجمع سالیانه شرکت پست بانک در روز شنبه 22 آبان و تغییر مدیرعامل این شرکت با حکم وی اظهار داشت:دربرابر تحقق حداکثر 50 درصدی بودجه 7 هزار و 500 میلیارد تومانی واگذاری ها در سال جاری آن هم با نگاه خوشبینانه،برخی از دستگاه ها و مسئولان خواهان به تعویق افتادن واگذاری شرکت های مشمول اصل 44 از طریق سازمان خصوصی سازی هستند که این رویه درستی نیست.
وی ادامه داد: مسئولان محترم وزارت ارتباطات خواهان عرضه سهام پست بانک در سال های آینده بودند اما این شرکت طبق قانون بودجه سال جاری دولت باید واگذار می شد که با عرضه 5 درصد سهام آن در بورس این شرکت در فرایند واگذاری قرار گرفت.به همین علت مسئولان وزارت ارتباطات با استعلام از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اساسنامه قبلی این شرکت را مورد استناد قرار دادند و درصدد برگزاری مجمع
سالانه دیگری برآمده اند.درحالی که اولا " مجمع سال مالی منتهی به 29 اسفند 88 این شرکت 10 مرداد ماه برگزار شده و ثانیا " معاونت حقوقی نمی تواند قانون جدیدی را وضع کند.
سهیلی پور خاطر نشان کرد:همچنین براساس مفاد جز «ح» بند 8 قانون بودجه سال 89، ترکیب مجمع عمومی شرکت‌هایی که در فهرست واگذاری قرار دارند تغییر کرده و ریاست مجمع عمومی این دسته شرکت ها به عهده وزیر اقتصاد و با عضویت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، وزیر ذی‌ربط، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران است.
وی افزود: بنابراین از آنجایی که شرکت پست بانک در فهرست واگذاری های سال جاری قرار دارد، به استناد تبصره فوق ، مجمع عمومی آن شرکت به ریاست وزیر اقتصاد10 مرداد تشکیل شده و بدیهی است تشکیل جلسه مجمع عمومی جدید با هر دستور جلسه‌ای نیز باید با رعایت مفاد تبصره فوق‌ انجام شود.
رئیس سازمان حسابرسی با بیان اینکه در این رابطه نامه ای هم به وزیر ارتباطات ارسال کرده اظهار داشت: وزیر محترم اقتصاد هم مخالف رویه های غیر قانونی هر ارگانی در اجرای اصل 44بوده و در مورد برگزاری مجمع مجدد پست بانک نامه ای به وزیر ارتباطات داده و آنرا غیر قانونی اعلام کرده است.
سهیلی پور ادامه داد: مسئولان محترم وزارت ارتباطات با استناد به استعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام کرده اند چون با واگذاری شرکت پست بانک در سال های آینده موافقت شده پس می توانند ریاست مجمع این شرکت را به عهده بگیرند اما در قانون تصریح شده ریاست مجامع همه شرکت های مشمول واگذاری به عهده وزیر اقتصاد است و شرکت پست بانک هم باید امسال واگذار شود.
به گزارش فارس ، رضا تقی پور وزیر ارتباطات با ارسال نامه مورخ 8 آبان و به شماره 1/19401به وزیر اقتصاد، وزیر بازرگانی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست و رئیس هیات مدیره مخابرات اعلام کرده جلسه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت دولتی پست بانک در روز شنبه مورخ 22 آبان از ساعت 14 الی 16 در دفتر وزیر برگزار می شود. دستور جلسه این مجمع هم رسیدگی و اتخاذ تصمیم در خصوص صورت های مالی سال 88 شرکت، بررسی و تصویب بودجه اصلاحی ، تعین تکلیف املاک مورد توافق بین شرکت پست و پست بانک تعیین شده است.
این در حالی است که به دلیل برگزاری مجمع سالانه در 10 مردادماه برگزاری مجدد مجمع سالانه توجیه ندارد و تا کنون هم هیچ شرکتی دو مجمع سالانه برای تصویب یک صورت مالی برگزار نکرده است. همچنین بند «ح» بند 8 قانون بودجه سال 89 تصریح کرده ریاست مجامع شرکت هایی مانند پست بانک به عهده وزیر اقتصاد بوده و مسئولانی چون وزیر بازرگانی، رئیس کل بانک مرکزی ، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات و مدیرعامل شرکت پست نمی توانند در مجمع پست بانک حضور داشته باشند.
از سوی دیگر مدیر عامل این شرکت هم در شرایطی سه شنبه گذشته با حکم وزیر ارتباطات تغییر کرد و با این حکم محبیان مدیرعامل شرکت پست جانشین افضلی شد که شرکت پست بانک طی سال های گذشته تحت نظارت وزارت اقتصاد بوده است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد