خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

سرلشکر فیروزآبادی در نمازجمعه تهران تبیین کرد:

سرلشکر فیروزآبادی در نمازجمعه تهران تبیین کرد:
ناگفته‌هایی از طرح مقام معظم رهبری برای آزادسازی سوسنگردتاریخ خبر : 1389/08/21

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران ناگفته‌هایی از طرح و تلاش‌های مقام معظم رهبری و در مقابل اقدامات خائنانه بنی‌صدر در مساله آزادسازی سوسنگرد مطرح کرد.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد به نقش مقام معظم رهبری در این عملیات اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام(ره) در شورای عالی دفاع در انجام عملیات آفندی آزادسازی سوسنگرد و خنثی کردن نقش کارشکنانه بنی صدر و حاکم کردن فرمان امام(ره) که به حفظ اهواز و جلوگیری از سقوط حتمی آن انجامید، نقش بسزایی داشتند و راه را برای طراحی و اجرای عملیات‌های پیروز فتح المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس و آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده هموار ساختند.

وی با اشاره به حمله عراق به سوسنگرد در روزهای اول جنگ تحمیلی اظهار داشت: چرا حماسه‌های آزادسازی سوسنگرد در 45 روز ابتدایی جنگ تحمیلی پنهان مانده است؟ رزمندگان در این 45 روز ارتش عراق و 12 لشکر آن را در سراسر جبهه‌ها با شکست مواجه کردند.

فیروزآبادی با بیان اینکه دلیل این پنهان ماندن، بزرگی حادثه خونین شهر و عوض شدن تمام مسئولان رده اول ارتش و سپاه و پیروزی‌های بعدی آنها بوده است، ادامه داد: به هرحال به حماسه‌های دشت آزادگان به طور شایسته پرداخته نشده است و پژوهشگران و راویان دفاع مقدس باید ابعاد و نکته‌های حماسه‌های دشت آزادگان را بررسی و بازگو کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به نقش مقام معظم رهبری در جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در روزهای ابتدایی جنگ با لباس ساده سربازی و کلاه بسیجی در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند و در سخنرانی‌های نماز جمعه مردم را به مقابله با رژیم بعث عراق دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه همه ملت ایران در واقعه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سهیم هستند و هیچ واقعه‌ای جز دفاع مقدس نتوانسته ارزش‌های اسلام، شجاعت، شهامت و ارزش‌های بسیجی را بر مردم حاکم کند، افزود: دفاع مقدس سرمایه عظیم برای انقلاب اسلامی است و همواره می‌تواند برای ملت تولید قدرت کند و باعث شود در مقابل توطئه‌ها از جمله فتنه سال گذشته پیروز شوند.

فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نقش راهبردی در دفاع مقدس و در مسند نمایندگی امام(ره) داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان در روزهای حساس جنگ به عنوان چشم و دست امام(ره) و پشت‌گرمی رزمندگان، بسیجی‌وار در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردند.

وی به دیگر اقدامات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: فراخوان و سازماندهی نیروهای بسیجی، هدایت جنگ‌های نامنظم و چریکی در اوایل جنگ،‌ هماهنگ کردن نیروهای ارتشی بسیجی و سپاهی، حضور فعال در طراحی و هماهنگی عملیات‌ها، تلاش پیوسته در رفع مشکلات رزمی، مقابله با سیاست‌های خائنانه بنی صدر در اداره جنگ و رویارویی با اندیشه لیبرالی آمریکایی در نحوه مقابله با دشمن که گاه بوی خیانت از آن برمی‌آمد و انتقال پیام دفاع مقدس از راه سخنرانی در مجامع بین‌المللی و مصاحبه با رسانه‌های خارجی از اقدامات مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آزادسازی سوسنگرد را نقطه شکوهمند و غرورآفرین و در عین حال مظلومانه دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: 7 روز اول جنگ، مقطع مهم دفاع مقدس است، زیرا مردم با هر وسیله‌ای که داشتند در مقابل ارتش عراق مقاومت کردند و به همین دلیل در روز 17 آبان سال 59 یعنی یک ماه و نیم پس از آغاز جنگ صدام و فرماندهانش طی جلسه‌ای شکست را پذیرفتند و استراتژی خود را تغییر دادند.

فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه حمله عراق به سوسنگرد و مقابله رزمندگان با آن اظهار داشت: پس از تغییر استراتژی عراق آنها در روزهای 20 و 21 و 22 آبان‌ماه از طریق توپخانه و بالگردهایشان سوسنگرد را مورد هدف قرار دادند و روز 23 آبان مقام معظم رهبری در جلسه شورای عالی دفاع به دنبال تصویب مصوبه‌ای بودند تا بنی صدر برای مقابله با عراق در سوسنگرد اقدام کند ولی بنی‌صدر در ‌آنجا اولین اقدام خائنانه خود را نمایش داد و گفت: "من دارم مسئله سوسنگرد را حل می‌کنم " و جلسه را به پایان رساند به همین دلیل در روز 24 آبان مقام مظم رهبری بدون حضور بنی صدر جلسه‌ای را برگزار کردند و طرح آزادسازی سوسنگرد تبیین شد.

وی افزود: روز 25 آبان مقام معظم رهبری با بنی صدر صحبت کردند و درخواست کردند تیپ 2 لشکر 92 زرهی در عملیات آزادسازی شرکت کند و بنی صدر هم گفت "شما به آنجا بروید و من هم دستور می‌دهم. " ولی شب عملیات فرمانده لشکر که شهید فلاحی بود گفت بنی صدر دستور داده تا تیپ 2 فردا بدون اجازه او وارد عملیات نشود. مقام معظم رهبری نیز این موضوع را به امام(ره) اطلاع دادند و امام نیز فرمودند "فردا سوسنگرد باید آزاد شود. " به همین دلیل مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به فرمانده لشگر 92 زرهی دستور دادند که باید در عملیات شرکت کنند و شهید چمران هم زیر آن نامه نوشتند در غیر این صورت من اعلام جرم می‌کنم و شهید فلاحی هم این موضوع را قبول کردند و فردای آن روز حمله آغاز شد و با پیروزی، سوسنگرد را آزاد کردند و اهواز هم از تهدید عراق آغاز شد.

فیروزآبادی در ادامه به نقش خائنانه بنی‌صدر اشاره کرد و گفت: بنی‌صدر رویکرد مقابله با امام(ره) و ولایت فقیه را در جبهه‌ها و شهرها دنبال می‌کرد و مقام معظم رهبری در مقابل او حرکت می‌کرد و در نهایت ایشان به پیروزی رسیدند.

وی ادامه داد:‌ افشای خیانت بنی صدر، نمایش مدیریت و قدرت اجرایی مقام معظم رهبری در عملیات‌ها و تقویت روحیه مقاومت در جبهه حق از برکات آزادسازی سوسنگرد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: مقاومت و پیروزی در مقابل مستکبران در جنگ تحمیلی، امروز ایران را به قدرت منطقه‌ای مبدل ساخته است.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد