خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

/شمارش معکوس برای آغاز جراحی بزرگ/

/شمارش معکوس برای آغاز جراحی بزرگ/
مارتن هدفمندکردن یارانه‌ها در آستانه اجرایی‌شدن

تاریخ خبر : 1389/08/21


پس از اتمام واریز یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار‌ها اکنون به نظر می‌رسد فرصت برای برداشتن گام اصلی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مهیا شده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واریز یارانه نقدی علی‌الحساب به حساب سرپرست خانوار به میزان 81 هزار تومان برای هر نفر که از چندی پیش آغاز شده بود به پایان رسید و بیش از 60 میلیون و 700 هزار متقاضی یارانه در سراسر کشور در انتظار مرحله نهایی کار هستند.

با اینکه اعلام زمان دقیق اصلاح قیمت‌ حامل‌های انرژی به چند ساعت قبل از اجرا موکول شده اما خبرها و فضای اظهارات مقامات دولتی حکایت از این دارد که احتمالا آذرماه مرحله اصلی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها که همان اصلاح قیمت‌ها است، آغاز می‌شود.

محمدرضا فرزین ـ سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی ـ در این زمینه گفته است: "دولت برای آغاز مرحله بعدی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها برنامه ریزی لازم را انجام داده و از آمادگی کامل برخوردار است."

حالا قرار است چک شود که آیا پول یارانه نقدی که به ازای هر نفر 81 هزار تومان است در حساب تمام سرپرستان خانوار کشور جا گرفته است یا خیر؟

در آخرین اظهارات وزیر اقتصاد با انتقاد از برخی خبرسازی‌ها در آستانه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پذیرفته نشدن ضمانت‌نامه‌های بانکی از سوی گمرک را تکذیب کرد و هر گونه تشدید نظارت غیرعادی بر بازار را رد کرده است.

وی گفته است:‌" قرار نیست اتفاق خاصی در زمینه‌ برخورد با بخش‌های تجاری کشور بیفتد. ما البته مراقبت و نظارت بر بازار داریم اما برخی خبرسازی‌ها در مورد برخوردهای شدید و غلیظ صحیح نیست اما در ادامه فضای دوستی با بخش‌های مختلف تجاری کشور تاکید داریم."

وی از مردم خواسته است هیچ گونه نگرانی در زمینه تامین کالاهای اساسی و غیر اساسی نداشته باشند چون پیش‌بینی‌های لازم در این باره انجام شده است و اساسا امکان به وجود آمدن موضوعی به نام کمبود کالا در کشور ایران وجود ندارد.

به نظر می‌رسد روز موعود آزادسازی و اصلاح قیمت کالاهای یارانه‌ای در حال نزدیک شدن است و ماراتن هدفمند کردن یارانه‌ها در حال به پایان رسیدن.

اینک شمارش معکوس برای مرحله اصلی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز شده و امید می‌رود که با انجام این جراحی بزرگ در اقتصاد کشور مرحله نوینی از حیات اقتصادی ایران بروز کند.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد