خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

اشتون با برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در 14 آذر موافقت کرد

اشتون با برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در 14 آذر موافقت کرد
تاریخ خبر : 1389/08/21

خبرگزاری فارس: رئیس سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا در نامه‌ای با برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 در 14 آذر ماه موافقت به عمل آورد.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی "اینترنشنال هرالد تریبیون "، "کاترین اشتون " روز گذشته در نامه‌ای رسمی به "سعید جلیلی " مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، موافقت کرد که مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس بعلاوه آلمان) در 5 دسامبر (14 آذرماه) برگزار شود اما درخواست کرد که این مذاکرات در استامبول برگزار نشود و پیشنهاد داد که این مذاکرات در کشوری دیگر که احتمالاً سوئیس است، برگزار شود.
بر اساس این گزارش، یکی از دیپلمات‌های اروپایی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که اشتون که مذاکرات ایران با گروه 1+5 را هدایت و رهبری خواهد کرد، احتمالاً پیشنهاد می‌دهد که مذاکرات ایران با گروه 1+5 به جای یک روز طی نشستی 3 روزه برگزار شود.
هرالد تریبیون در ادامه گزارش خود افزود: در هفته‌های اخیر و طی تبادل نامه‌هایی میان اشتون و مقامات ایرانی، چشم‌انداز ازسرگیری مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 نزدیک‌تر شده است و در نامه‌ای که ایران در 9 نوامبر به اتحادیه اروپا نوشته بود، پیشنهاد داده بود که آمادگی دارد در یکی از روزهای 23 نوامبر (2 آذرماه) یا 5 دسامبر (14 آذرماه) در استامبول نشستی را با گروه 1+5 برگزار کند.
بر اساس این گزارش، اگر ایران با برگزاری نشست در سوئیس موافقت کند، احتمالاً مذاکرات در ژنو برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد