خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

رییس‌کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا:

رییس‌کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا:
برای اعلام شرایط بیمه‌نامه‌های پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز آماده‌ایم

تاریخ خبر : 1389/08/21


رییس‌کل بیمه مرکزی آمادگی این نهاد را برای اعلام شرایط عمومی بیمه‌نامه‌های پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز اعلام و تاکید کرد: پس از گذشت مدتی در ارائه نرخ‌ این بیمه‌نامه تعادل به وجود خواهد آمد.


جواد فرشباف‌ماهریان در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مصوبه مجلس در روند بررسی برنامه پنجم توسعه که بیمه مرکزی را موظف به ایجاد بیمه‌نامه‌های پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز کرده است، اظهار کرد:‌ پس از ابلاغ قانون، بیمه مرکزی بررسی‌های کارشناسی لازم در این باره را انجام می‌دهد و شرایط عمومی بیمه‌نامه پوشش ریسک نرخ ارز را اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: پس از آن و با توجه به آزادسازی تعرفه‌های بیمه، تعیین نرخ برای این بیمه‌نامه در اختیار شرکت بیمه‌ای قرار می‌گیرد.

رییس‌کل بیمه مرکزی درباره ضرورت‌های صدور این بیمه‌نامه که نمایندگان مجلس را به تصویب چنین قانونی تشویق کرده است گفت: متناسب با افزایش توانمندی‌ها در بحث تولید و صادرات و نوسانات نرخ ارز، ضرروت ایجاد پوشش‌های بیمه‌ای در این زمینه احساس شد و نمایندگان مجلس هم به همین دلیل روی این موضوع تاکید کرده‌اند.

فرشباف‌ماهریان درباره استقبال نشدن از بیمه‌نامه‌هایی که تاکنون در این زمینه صادر شده است، گفت:‌ نرخ بیمه براساس توافق طرفین تعیین می‌شود و با توجه به این که این بیمه‌نامه هنوز به طور کامل ارائه نشده و جدید است هم برای شرکت‌های بیمه و هم برای مشتریان ابهاماتی در این زمینه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: تا کنون تمرین خاصی برای این نوع بیمه‌نامه انجام نشده است اما پس از گذشت چند سال و بررسی خسارت‌ها، بین مشتری و شرکت بیمه تعادل به وجود خواهد آمد. همان طور که در بسیاری از بیمه‌نامه‌ها مثل بیمه درمان بوجود آمده است.

وی در پایان اعلام آمادگی کرد که بیمه مرکزی براساس قانون برنامه پنجم توسعه این وظیفه قانونی را به طور صحیح به انجام برساند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در روند بررسی برنامه پنجم توسعه در ماده 68 مکرر 3 تصویب کردند که به منظور کاهش خطرپذیری ناشی از نوسانات قیمت‌ها از جمله نوسانات نرخ ارز برای واحدهای تولیدی و صادراتی، بیمه مرکزی ایران از طریق شرکت‌های تجاری بیمه، امکان ارائه خدمات بیمه‌ای مربوط به نوسانات قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز را فراهم آورد.

پیش از این بیمه ایران اقدام به ارائه‌ی بیمه‌نامه پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز کرده بود که به گفته سهامیان‌مقدم ـ مدیرعامل بیمه ایران ـ این بیمه‌نامه با استقبال خوبی روبرو شده بود.

وی رقم دو تا سه درصدی بیمه‌نامه پوشش نوسانات ریسک نرخ ارز به میزان مبلغ گشایش اعتبار را برای آن مناسب توصیف کرد ه بود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد