خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

طلسم 17 ساله شکسته می شود؟ذوب‌آهنی که می‌تواند تاریخ ساز باشد

طلسم 17 ساله شکسته می شود؟

ذوب‌آهنی که می‌تواند تاریخ ساز باشد

تاریخ خبر : 1389/08/21


تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در حالی نخستین حضور خود در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند که فوتبال دوستان ایرانی، در پی شکستن طلسم 17 ساله هستند.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از گذشت 17 سال از قهرمانی پاس تهران در مسابقات جام باشگاه های آسیا، اکنون ذوب آهن ایران در تلاش است، خود را به عنوان قهرمان جدید این بازیها معرفی کند.

بدون شک صدرنشینی ذوب آهن در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران و صعود آنها به دیدار پایانی لیگ قهرمانان تصادفی نیست. نایب قهرمانی سبزپوشان اصفهان در دو دوره گذشته ی لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جام حذفی در سال های گذشته، خود نشان از وجود برنامه در این باشگاه خوب کشورمان می دهد؛ زمانی که ذوب آهن با به خدمت گرفتن منصور ابراهیم زاده، به بازیکنان جوانش اعتماد کرد و اکنون زمان پاسخ گرفتن اعتماد به جوانان ایران زمین است.

نماینده ی شایسته ی فوتبال ایران که فصل جاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را با اقتدار شروع کرد و با حذف نام های بزرگی این روند را ادامه داد، کاری بس دشوار در دیدار نهایی پیش رو دارد. سفر 18 ساعته ی کاروان ذوب آهن به توکیو در حالی که حریف صاحب نامشان تنها با پروازی یک ساعته خود را به پایتخت سرمزین آفتاب رسانده، یکی از مشکلات یاران ابراهیم زاده برای دیدار پایانی است.

سئونگنام ایلهوا چونما، برای چهارمین بار پای در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا می گذارد، در حالی که ذوب آهن نخستین حضور خود در این مسابقه را تجربه می کند. از این حیث کره ای ها با تجربه تر از ستاره های پارسی نصف جهان هستند، اما بازیکنان ذوب آهن همواره نشان داده اند می توانند از پس هر نام بزرگی برآیند. همانطور که لوئیز فیلیپه اسکولاری و ستاره های بزرگش را کنار زدند و از سد پوهانگ استیلرز و الهلال عربستان گذشتند.

ذوب آهن برای این دیدار با هیچ محروم و یا مصدومی روبرو نیست و این موضوع می تواند یکی از برگ های برنده ی سبزپوشان برابر سئونگنام باشد چرا که با تمام قوا برابر حریف صف آرایی خواهند کرد. در طرف مقابل، نماینده ی کره جنوبی با دو غایب بزرگ پای در زمین مسابقه خواهد گذاشت. "جئون گوانگ جین" هافبک دفاعی زرد پوشان که یکی از بازیکنان تاثیرگذار آنها نیز محسوب می شود به دلیل دریافت کارت زرد در بازی برابر الشباب عربستان، مسابقه فینال را از دست داد و نمی تواند برای سئونگنام به میدان برود. "ژنان رادونیچ" مهاجم مونته نگرویی، دیگر بازیکن غایب سئونگنام برابر ذوب آهن خواهد بود. رادونیچ یکی از بهرتین گل زنان کی لیگ محسوب می شود. بدون شک غیبت این دو بازیکن تاثیرگذار می تواند کمی کار را برای ذوب آهن آسان کند.

قضاوت این مسابقه ی حساس بر عهده ی یوئیجی نیشیمورای ژاپنی است. تورو ساگارا و توشییوکی ناگی وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. ضمن این که هیروشی تاکامایا به عنوان داور چهارم دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا برگزیده شده است. نیشیمورا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، بازی های حساسی همچون اروگوئه – فرانسه در مرحله ی گروهی و برزیل – هلند در مرحله ی یک چهارم نهایی را سوت زد. همچنین وی به عنوان داور چهارم در تیم قضاوت هاوارد وب انگلیسی برای مسابقه ی پایانی جام جهانی، که میان دو تیم اسپانیا و هلند برگزار شد، انتخاب شده بود.

ورزشگاه ملی توکیو میزبان ستاره هایی است که تا چند ماه پیش گمنام بودند. استادیومی که گنجایش 57363 تماشاگر را دارد. ورزشگاه ملی توکیو که میزبان رسمی بازی های تیم ملی ژاپن نیز محسوب می شود در سال 1958 افتتاح گردیده و تاکنون میزبانی مسابقات و بازی های مهم و حساسی را عهده دار بوده است. مسابقات المپیک تابستانی 1964 توکیو و بازی های آسیایی 1958 از مهمترین رقابت هایی است که دراین ورزشگاه برگزار شده است.

اکنون ذوب آهن می‌تواند با کسب عنوان قهرمانی این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، زخم های عمیق فوتبال کشورمان را که از عدم صعود به جام جهانی و حذف تیم‌های نوجوانان و جوانان از دور مسابقات قهرمانی آسیا، ایجاد شده را مرهم ببخشد. قهرمانی ذوب آهن می تواند مبدل به نقطه‌ی عطفی در فوتبال ایران باشد. فوتبالی که سالهاست با وجود ادعای بزرگی، بر قاره‌ی کهن آقایی نکرده است. منصور ابراهیم زاده و ستاره های جوانش می توانند تاریخ ساز شوند و بر جام قهرمانی بوسه بزنند، قهرمانی که سالهاست از نرسیدن به آن سوخته ایم و ساخته ایم.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد