خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

سایه گسترده جنگ ارزی بر نشست گروه بیست در سئول

سایه گسترده جنگ ارزی بر نشست گروه بیست در سئول
تاریخ خبر : 1389/08/20

خبرگزاری فارس: شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که نشست گروه بیست در حالی در کره‌جنوبی برگزار می‌شود که اختلافات گسترده ارزی میان رهبران آن بر این اجلاس سایه افکنده است.

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از برگزاری نشست 2 روزه سران و وزرای اقتصادکشور‌های عضو گروه بیست در سئول اعلام کرد که با وجود اختلافات گسترده نمایندگان کشور‌های توسعه‌یافته جهان در تلاش برای دستیابی به اهداف همکاری‌های اقتصادی می‌باشند.
بنا بر این گزارش، این نشست که رسما امشب با برگزاری میهمانی شام آغاز به کار خواهد کرد، تحت الشعاع اقدام اخیر بانک مرکزی آمریکا برای تزریق 600 میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور قرار گرفته است.
این گزارش افزود: بسیاری از سران کشور‌های نوظهور اقتصادی از جمله چین و برزیل با انتقاد از اقدام آمریکا اعلام کردند که سران کاخ سفید شرایط اقتصادی کشور‌های دیگر را نادیده می‌گیرند.
الجزیره با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد آلمان اقدام اخیر بانک مرکزی آمریکا را "بی‌دلیل " خوانده، افزود: یکی از رسانه‌های دولتی چین روز گذشته سرمقاله‌ای با عنوان "برگ برنده دلار، اقتصاد شکننده جهانی را نابود می‌کند " را منتشر کرد.
افزایش انتقادات علیه طرح آمریکا تا آن جایی است که "آلن گرین اسپن " رئیس سابق بانک مرکزی آمری نیز در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده که تداوم سیاست آمریکا برای تضعیف دلار، آتش اختلافات ارزی گروه 20 را شعله‌ور خواهد ساخت.
گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در حاشیه این نشست رهبران کشور‌های گروه بیست به صورت جداگانه و دو طرفه نیز دیدار خواهند داشت.
این پنجمین نشست رهبران گروه بیست با شرکت رهبران کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از زمان وقوع بحران مالی 2008 خواهد بود . این کشورها 85 درصد اقتصاد و تولید جهان را در اختیار دارند .
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد