خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

عراق به بعثی‌ها اجازه ورود به عرصه سیاسی را نمی‌دهد

عراق به بعثی‌ها اجازه ورود به عرصه سیاسی را نمی‌دهد
تاریخ خبر : 1389/08/20

خبرگزاری فارس: رئیس ‌جمهور عراق در واکنش به اعمال فشارهای واشنگتن برای تغییر روند سیاسی عراق به نفع فهرست العراقیه اعلام کرد که به اسب تراوای بعث اجازه ورود به عرصه سیاسی عراق را نمی‌دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "اصوات العراق "، "احمد الچلبی " یکی از رهبران همپیمانی ملی با اشاره به اعمال فشار واشنگتن بر "جلال طالبانی " رئیس‌جمهور عراق برای تغییر روند مذاکرات جاری میان گروه‌های سیاسی عراق برای تشکیل دولت گفت که طالبانی در پاسخ به این فشارها به رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که اجازه نمی‌دهد "اسب تراوای بعث " وارد عرصه سیاسی عراق شوند.
چلبی که ریاست حزب کنگره ملی عراق را برعهده دارد، گفت: ائتلاف کردستان با فشارهای زیادی برای تغییر روند سیاسی جاری در عراق مواجه است و این تغییرات به ضرر منافع ملی کشور است.
محمود عثمان یکی از رهبران ائتلاف کردستان نیز دیروز با تایید اعمال فشارهای آمریکا بر این ائتلاف گفت که واشنگتن از رهبران کرد خواسته تا از خواست خود برای تصدی پست ریاست‌جمهوری عقب‌نشینی کند.
وی افزود: "باراک اوباما " رئیس‌جمهور آمریکا بارها از رهبران ائتلاف کردستان خواسته است تا از روند سیاسی که به نفع ملت عراق است، خارج شوند. اما طالبانی این اعمال فشارها را رد کرده و خطاب به اوباما گفت: "ما به اسب تراوای بعث اجازه نخواهیم داد که وارد عرصه سیاسی عراق شود. "
چلبی در ادامه به حمایت جریان ملی از نامزدی مالکی برای تصدی پست نخست‌وزیری اشاره کرد و گفت: از این جریان و ائتلاف الوسط به خاطر حمایت از تشکیل دولت آتی عراق و اعلام موضع خود بطور صریح، قدردانی می‌کنیم.
انتهای پیام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد