خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

تظاهرات هزاران دانشجوی انگلیسی در لندن علیه دولت

تظاهرات هزاران دانشجوی انگلیسی در لندن علیه دولت
تاریخ خبر : 1389/08/20

خبرگزاری فارس: شماری از دانشجویان انگلیسی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت، مقابل مقر اصلی حزب حاکم این کشور تظاهرات کردند و نیروهای پلیس نیز با درگیری با آنان، شماری را بازداشت کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شماری از دانشجویان انگلیسی دیروز در اعتراض به افزایش هزینه‌های تحصیلی و دانشگاهی در مقابل مقر اصلی حزب‌ حاکم انگلیس تظاهرات کردند.
خبرنگار رویترز از محل برگزاری تظاهرات گزارش کرد که دانشجویان شرکت‌کننده در این تظاهرات شیشه ساختمان مقر اصلی حزب‌ حاکم انگلیس را شکستند و از دیوار ساختمان بالا رفتند.
بنا بر این گزارش، تظاهرات کنندگان در محل تظاهرات و مقابل ساختمان حزب، آتش روشن کردند و پلیس ضد شورش انگلیس به مقابله با دانشجویان پرداخت و با آنان درگیر شد و شماری را بازداشت کرد.
رویترز نوشت: این نخستین تظاهرات و حرکت اعتراضی همراه با خشونت بود که در واکنش به کاهش 81 میلیارد پوندی (130 میلیارد دلاری) هزینه‌ها بود که ائتلاف محافظه‌کار و لیبرال دموکرات در طول چهار سال برای تامین کسری بودجه به آن فراخوانده بودند.
بنا بر این گزارش، در حالی که اعمال سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی در کشورهای اروپایی مانند فرانسه و یونان سبب تظاهرات و اعتراض‌ها و ناآرامی‌های مردمی شدید شد، این نخستین اعتراض بسیار جدی در انگلیس در واکنش به این سیاست‌های اقتصادی است.
این دانشجویان مقابل ساختمان پارلمان انگلیس نیز تظاهرات کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «افزایش هزینه‌های آموزش را متوقف کنید» خواستار توقف سیاست‌های سختگیرانه اقتصادی شدند.
قرار است پارلمان انگلیس در چند هفته آینده این طرح‌های اقتصادی را به رای بگذارد.
بنا بر این گزارش، قرار است ائتلاف حاکم حدود 3 میلیارد پوند از حمایت سالانه خود از دانشگاه‌ها را برای تامین کسری بودجه خود کاهش بدهد.
انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد