خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

همایش بزرگ امدادگران در مکه مکرمه برگزار شد

همایش بزرگ امدادگران در مکه مکرمه برگزار شد

تاریخ خبر : 1389/08/20


همایش امدادگران و راهنمایان حجاج ایرانی با حضور پرشور امدادگران در ساختمان بعثه مقام معظم رهبری در مکه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجوین ایران (ایسنا) به مکه مکرمه، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این همایش با اشاره به رفتار و کردار معصومین (ع) در خدمت رسانی به مردم گفت: یکی از جلوه‌های زیبای خدمت رسانی در سفرهای زیارتی اتفاق می افتد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه چند روز بیشتر از این سفر معنوی باقی نمانده است، خطاب به امداد گران گفت: شما علاوه بر حجی که خودتان انجام می‌دهید توفیق خدمت گزاری به حجاج را هم پیدا کرده‌اید و علت اهمیت کار امدادگران حج نیز آن است که در این سفر خداوند میزبانی زائران را بر عهده دارد.

وی افزود: امسال زائران سالخورده و مسن در میان حجاج ما حضور پررنگ‌تری دارند که چشمان زیادی انتظار آمدن اینها را می‌کشند. اگر شما بستر مناسبی را برای اینها ایجاد کردید در ثواب همه اینها سهیم خواهید بود و بدانید که شما مسوولیت بسیار بزرگی بر عهده دارید.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: فکر نکنید اگر برای راهنمایی حجاج وقت می‌گذارید فرصت خودتان هدر می‌رود بلکه بدانید خداوند به این وسیله نعمت بزرگی را نصیب شما کرده و بهترین ثواب‌ها برای شما نوشته خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این همایش با اشاره به ضرورت برقراری آرامش روحی و روانی برای حجاج گفت: زائرانی که در کنار توفیق زائر بودن کمک رسانی به زائران را نیز به توفیقات خودشان اضافه کرده‌اند باب جدیدی را در زندگی خودشان باز کرده‌اند.

علی لیالی افزود: شما به عنوان خدمتگزاران حجاج چه بسا بیشتر از آنها لذت حج را درک کنید چراکه هم لذت حج را می برید و هم لذت اداره و خدمت به حجاج را درک می کنید.

وی با اشاره به سوابق خود در خدمت رسانی به حجاج گفت: من و شما هم مانند زائران اعمال حج و عمره را انجام می دهیم اما سرزمین سبز دیگری نیز بر روی ما باز است که آن همان خدمتگزاری به زائران است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد