خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

حاجی بابایی خبر داد:

حاجی بابایی خبر داد:
بررسی دوره ابتدایی و وضعیت هنرستان‌ها در شورای عالی آموزش و پرورش
ثبت مشخصات تصویری مدارس سراسر کشور با همکاری دو هزار عکاس و فیلمبردار

تاریخ خبر : 1389/08/20


وزیر آموزش وپرورش در جمع فرهنگیان استان قزوین با اشاره به نقش و اهمیت نیروهای متخصص در این وزارت خانه گفت: درآموزش وپرورش نیروی انسانی متخصص ومتعهد حرف اول وآخر را می زند که تامین این نیرو از دوراه برگزاری آزمون یا تربیت معلم صورت می گیرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، دکتر حاجی بابایی با تاکید بر تحول بنیادین در آموزش وپرورش، افزود: تغییر نگاه به آموزش وپرورش وبرخورداری از نگاه دقیق ، عمیق ومستمر همان تحول بنیادینی است که باید در این وزارت خانه انجام پذیرد .

وی با توجه به اهمیت موضوع زمان در آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: زمان از موضوعاتی است که به دلیل اهمیت، گستردگی و تاثیرگذاری باید مورد عنایت خاص قرار گیرد، به گونه ای که حتی یک لحظه نیز به هدرنرود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بررسی دوره ابتدایی و وضعیت هنرستان ها در دستور کارشورای عالی آموزش وپرورش قرار دارد.

وی با تاکید بر تعریف نقشه راه در آموزش وپرورش یادآورشد: در نقشه جامع علمی کشور که در شورای عالی انقلاب فرهنگی دردست بررسی و تصویب است، آموزش وپرورش از جایگاه مهم وتاثیر گذاری برخوردار است .

حاجی بابایی با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب ماده 23 برنامه تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری و مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران به آموزش و پرورش نگاهی دقیق وعالمانه است .

وی با اشاره به تعریف برنامه درس ملی که همان نقشه راه کتب درسی است ، آمادگی وزارت آموزش وپرورش را برای تغییر کلیه کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی همچنین تالیف وچاپ کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی درسال آینده اعلام کرد.

وزیر آموزش وپرورش در پایان سخنان خود بیان کرد: در طول چند ماه گذشته به منظور اتصال مدارس کشور به شبکه اینترانت ملی و ثبت مشخصات تصویری مدارس،توسط دو هزار عکاس و فیلم بردار از مدارس کشور عکس وفیلم تهیه شده است.

براساس این گزارش، همزمان با دورسوم سفرهای استانی هیات دولت به قزوین، کلنگ احداث دبستان نیرومحرکه استان با حضور وزیر آموزش وپرورش، فرماندار، امام جمعه، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان لشکری و اداری استان به زمین زده شد.

این آموزشگاه 10 کلاسه با اعتباری معادل شش میلیارد ریال و با مشارکت شرکت نیرو محرکه و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین در زمین اهدایی از سوی شهرداری شهرستان البرز به مساحت دو هزار مترمربع و زیربنای هزار مترمربع احداث می‌شود.

شایان ذکر است؛ اعتبار موردنیاز احداث این آموزشگاه توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اختصاص سه میلیارد و 500 میلیون ریال و شرکت نیرو محرکه با اختصاص دو میلیارد و 500 میلیون ریال و پیش‌بینی و تامین شده است.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد