خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

معاون جمعیت هلال ‌احمر خبر داد:

معاون جمعیت هلال ‌احمر خبر داد:
راه‌اندازی بیمارستان‌های «سیار» و «سریع سیار» در 10 استان
افزودن فعالیت‌های امدادی و آموزشی به خدمات درمانی خارج از کشور

تاریخ خبر : 1389/08/20


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گفت: قصد داریم فعالیت‌های امدادی و آموزشی را نیز به خدمات درمانی خارج از کشور اضافه کنیم زیرا نگاه ما علمی و بشردوستانه است و اقتصادی نیست.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، دکتر عبدالرضا شاهرضایی با اشاره به چهار دهه فعالیت‌های معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در زمینه‌های توانبخشی فیزیکی، گفتار‌درمانی، کاردرمانی و غیره و خدمات توانبخشی به جانبازان و معلولان، افزود: در برنامه‌های آتی برای توسعه کمی و کیفی خدمات برنامه‌ریزی کرده‌ایم و به همین منظور تجهیزات پیشرفته‌ای را تهیه کرده‌ایم. هزینه خدمات ما پایین‌تر از نرخ خدمات دولتی است و این سیاست را به واسطه ماهیت جمعیت هلال‌احمر در راستای ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درمان اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر برای پاسخ به خدمات پیش‌بیمارستانی در زمان حوادث بزرگ است که ما موظف به ارائه آن هستیم.

شاهرضایی در خصوص بیمارستان‌های سیار جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: از ابتدای امسال پیش‌بینی شد که در 5 استان بیمارستان سیار و در 5 استان بیمارستان سریع سیار را راه‌اندازی کنیم که هدف از تاسیس این بیمارستان‌ها پاسخگویی و رسیدگی به مصدومان ناشی از حوادث است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تصریح اساسنامه جمعیت هلال‌احمر در خصوص ارائه خدمات برون مرزی جمعیت، گفت: اکنون 20 مرکز درمانی فعال جمعیت هلال‌احمر ایران در 16 کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی خدمت می‌کنند که از این تعداد را 3 بیمارستان تشکیل می‌دهند و مهمترین آن در شهر دوبی امارات قرار دارد.

شاهرضایی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در خارج از کشور معرفی و انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران در آن سوی مرزها است. همچنین در کنار خدمات ارزان قیمت که به افراد نیازمند این کشورها ارائه می‌کنیم، به رسالت اصلی خود که خدمات حمایتی و بشردوستانه است عمل می‌کنیم. این موضوع به شدت با استقبال مردم و مسئولان کشورها مواجه شده و بر توسعه خدمات جمعیت هلال‌احمر ایران اصرار دارند. در هر کشوری که خدمات ارائه می‌کنیم کشورهای همجوار آن کشورها نیز درخواست ارائه خدمات مشابه را در کشور خود دارند.

وی در خصوص نحوه تامین تجهیزات مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در خارج از کشور،گفت: بیش از نود درصد نیازهای این مراکز را با تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی ساخت داخل کشور تامین می‌کنیم و کیفیت تجهیزات ما امتیازی خاص برای جمهوری اسلامی ایران در بازارهای رقابتی دنیا به حساب می‌آید.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر تحکیم روابط بین دولت‌ها و ملت‌ها را یکی دیگر از دلایل جمعیت هلال‌احمر برای تاسیس مراکز درمانی در کشورهای خارجی دانست و افزود: در روابط ما با بسیاری از کشورها،علاوه بر روابط دیپلماتیک، مراکز درمانی شکل دیگری از روابط را تعریف می‌کنند. همچنین قصد داریم فعالیت‌های امدادی و آموزشی را نیز به خدمات درمانی خارج از کشور اضافه کنیم زیرا نگاه ما علمی و بشردوستانه است و اقتصادی نیست و از یک نهاد بشردوستانه چنین انتظاری می رود.

شاهرضایی در خصوص تسهیلات کشورهای خارجی برای دریافت خدمات مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران، تصریح کرد: ما قبل از ورود به هر کشور تفاهم نامه‌هایی را با دولت، صلیب سرخ یا هلال‌احمر آن کشور امضا می‌کنیم که یکی از شروط ما برای اعزام افراد و ارسال تجهیزات، برخورداری از تسهیلات خاص است. اکنون به واسطه استقبال و حمایت کشورها، برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به این کشورها هیچ محدودیتی نداریم و عوارضی را پرداخت نمی‌کنیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در خصوص تاسیس بیمارستان ایرانیان جمعیت هلال‌احمر در دوحه پایتخت قطر نیز گفت: این بیمارستان که برای ساخت آن از بیمارستان جمعیت هلال‌احمر در دوبی و استقبال کشورهای منطقه الگوبرداری شده است، بعد از تکمیل ساختمان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد