خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

/رفتار اقتصادی خانوار همگام با یارانه‌ها/

/رفتار اقتصادی خانوار همگام با یارانه‌ها/
پوریزدان‌پرست:‌ صرفه‌جویی و مدیریت هزینه را تمرین کنیم

تاریخ خبر : 1389/08/19


بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها خانوارها باید بدانند هزینه اسراف و اتلاف انرژی را باید خود بپردازند، سپس صرفه‌جویی را تمرین کنیم.

محمدهاشم پوریزدان‌پرست ـ کارشناس اقتصادی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره رویکرد اقتصادی خانوارها بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور موجب صرفه‌جویی بیشتر مردم می‌شود وقتی قیمت‌هایی مثل گاز، برق، بنزین و آب در کشور افزایش می‌یابد ناچار مصرف خانوارها تعدیل می‌یابد.

وی افزود: به علت پایین بودن قیمت‌ها در ایران مصرف مردم بسیار بالا بوده و بی حساب و کتاب هزینه می‌کنند باید به گونه‌ای جلوی این اسراف‌ها گرفته شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه درآمدهای مردم قبل از هدفمندسازی صرف هزینه‌های غیر ضروری می‌شده است، اظهار کرد:‌ تمام اتلاف انرژی و پول که قبل از اجرای این قانون توسط خانوارها صورت می‌گرفت اکنون می‌تواند صرف فعالیت‌هایی برای آبادانی کشور شود مثل ساخت نیروگاه‌ها ، سدها، جاده‌ها و شود.

پوریزدان‌پرست افزود: مردم با صرفه‌جویی که خواهند کرد می‌توانند مشکلات بسیاری را در کشور حل کنند به طور مثال این سه میلیارد لیتر بنزینی که بعد از سهمیه‌بندی‌ها صرفه‌جویی شد اکنون برای فعالیت‌های مفیدتری هزینه می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که مردم باید حتی‌الامکان به جای وسیله‌ نقلیه‌ شخصی از وسایل نقلیه‌ عمومی استفاده کنند، گفت:‌ وقتی پول به حساب خانوارها ریخته می‌شود، دیگر خود برای مسائل خود تصمیم‌گیری کرده و به نوعی مدیریت بر مصرف می‌کنند با واقعی شدن قیمت‌ها دیگر کسی نمی‌تواند بی جهت برق و آب و گاز را به هدر دهد و اگر بخواهد اسراف‌کاری کند باید هزینه‌ این اسراف‌کاری را از جیب خود دهد.

وی در پایان گفت: صرفه‌جویی و مدیریت مالی را باید تمرین کنیم و از اتلاف انرژی نیز خودداری شود.

انتهای پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد