خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

خبرهای روز

مهمترین اخبار ایران و جهان

طلاق زوج های چینی به خاطر زلزله!

طلاق زوج های چینی به خاطر زلزله! 

تاریخ خبر : 1389/08/19


اکثر افرادی که در استان‌های جنوبی چین از یکدیگر جدا شدند، این عمل را پس از وقوع زمین لرزه‌ها انجام دادند، به طوری که رقم طلاق‌ها در این مناطق در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از مدت مشابه سال قبل است و عامل اصلی آن وقوع زمین لرزه‌های شدید و خفیف گزارش شده است.

وزیر امور اجتماعی چین خبر داد: یکی از علت‌های اصلی طلاق زوجین، وقوع «زمین لرزه‌های» گاه و بی‌گاه در این کشور است.

به گزارش سرویس «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور اجتماعی افزود: اکثر افرادی که در استان‌های جنوبی چین از یکدیگر جدا شدند، این عمل را پس از وقوع زمین لرزه‌ها انجام دادند، به طوری که رقم طلاق‌ها در این مناطق در سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از مدت مشابه سال قبل است و عامل اصلی آن وقوع زمین لرزه‌های شدید و خفیف گزارش شده است.

«ژو آنگی» ـ رییس مرکز مطالعات امور ازدواج و خانواده‌ چین ـ نیز خاطر نشان کرد: یک میلیون و 300 هزار زوج در سراسر کشور در 9 ماهه نخست امسال از یکدیگر جدا شدند، در حالی که استان «سی چو آن» با 102 هزار و 596 مورد طلاق در صدر این فهرست قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت چین، «گوآنگ وی » ـ کارشناس امور اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی و مردم شناسی چین ـ نیز عنوان کرد: به عنوان یک محقق و کارشناس معتقدم که عامل اصلی این طلاق‌ها، وقوع زمین لرزه‌هایی است که در این مناطق رخ داده است.

وی افزود: البته این طلاق‌ها از دو سال گذشته و با وقوع زمین لرزه 12 مه سال 2008 میلادی افزایش بی‌شماری یافته است

این کارشناس امور اجتماعی گفت: پس از وقوع زمین لرزه هشت ریشتری آن سال که بیش از 69 هزار کشته و 18 هزار مفقود بر جای گذاشت، زندگی سکنه استان‌ها و مناطق جنوبی این کشور به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و بازماندگان تلاش فراوانی برای بازگشت به زندگی عادی خود داشته‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی این کشور، آمارهایی که توسط کارشناسان از سکنه این مناطق جمع‌آوری شده، حاکیست اکثر بازماندگان ترجیح می‌دهند تنهایی خود را در خرابه‌های منازل و یا سفر به شهرهای دیگر پر کنند تا این که در همان منطقه با همسرشان بمانند؛ چرا که وضعیت بازماندگان طوری نیست که بتوانند زندگی مشترک را تحمل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد